LG G3 RASKEST I GLOBAL TEST AV NETTVERKSHASTIGHET PÅ MOBIL

Søker du høy hastighet på mobilnettet er det en LG G3 du skal ha. Det viser resultatene i en global test utført av finske JoikuSpeed og Aalto-universitetet i Helsingfors. Rekordhastigheten, som ble målt med en LG G3 i TeliaSoneras 4G-nett sør i Helsinki, var hele 137,8 Mbps.

Oslo,10. oktober, 2014 – LG G3 har mottatt global hyllest for sine unike funksjoner og fantastiske ytelse. Nå presenterer finske Joikuspeed i samarbeid med Aalto-universitetet, resultatene fra deres felles test i mobil datahastighet, hvor LG G3 sikret førsteplassen blant ca. 2000 ulike mobiler fra over 200 leverandører. Resultatet av testen bygger på ca.385 000 individuelle målinger med mobilappene JoikuSpeed og Netradar. Målingene er utført med en overkant av 700 ulike mobiloperatører i 184 land, med formål å kunne avgjøre hvilket mobilnettverk og hvilken mobiltelefon som gir den absolutt beste datahastigheten.

– Vi er svært stolte av rekordresultatet til LG G3 i JoikuSpeeds og Aalto- universitetets test., At LG er sterke på 4G-utvikling og har flere LTE-patenter, bekreftes ved at vi har tre mobiler inne på topp ti-listen. Det er givende å motta denne bekreftelsen, spesielt ettersom resultatene er så konkrete, sier Susanne Persson, nordisk produktspesialist for mobiltelefoner hos LG Electronics.

I følge Joikuspeed og Aalto-universitetet var nettverksytelsen for LG G3 med Android 4.4.2 KitKat en fantastisk opplevelse. Rekordhastigheten på 137,8 Mbps ble målt med det raskeste 4G-nettet, som i dag tilhører TeliaSoneras nett i sørlige Helsinki. Det var ikke bare LG G3 av LGs modeller som gjorde det godt i testen, da LG har tre ulike mobiltelefoner inne blant listens topp ti. LG G2 kom på en respektabel fjerdeplass med 128,5 Mbps, mens LG Nexus 5 landet på en sjuende plass med 118,9 Mbps.

Topp ti målte datahastigheter:

1.  LG G3, Android     137.8 Mbps

2.  Samsung Galaxy Note 3, Android   133.4 Mbps

3.  Samsung Galaxy S5, Android     133.1 Mbps

4.  LG G2, Android     128.5 Mbps

5.  Samsung Galaxy S4+, Android   125.8 Mbps

6.  Nokia Lumia 1520, Windows Phone   122.7 Mbps

7.  LG Nexus 5, Android   118.9 Mbps

8.  Huawei MediaPad M1 8.0, Android   117.6 Mbps

9.  Sony Xperia Z1, Android     106.6 Mbps

10.  Nokia Lumia 925, Windows Phone   96.6 Mbps

For mer informasjon om konkurransen og flere resultater:

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 87 000 ansatte fordelt på 113 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 53,10 milliarder for 2013. LG består av fem forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2013 til nær 2 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design utvikler LG produkter som skaper en bedre livsstil for konsumenter verden over via en komplett smarttelefon-opplevelse. Som et ledende selskap innen 4G Long Term Evolution (LTE) fortsetter LG sitt engasjement for å skape banebrytende LTE-teknikk og møte konsumentenes behov gjennom differensierte LTE-produkter av høyeste kvalitet, som baseres på selskapets besittelse av LTE-patent og tekniske kunnskap.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.