LG innleder samarbeid med Formula 1™-teamet Red Bull Racing

LG innleder samarbeid med Formula 1™-teamet Red Bull Racing

LG Electronics har gått inn som team- og teknologipartner til Red Bull Racing i FIA Formula One World Championship™.

Med det nye partnerskapet med Red Bull Racing øker LG sitt fremgangsrike samarbeid med Formula 1™. LG Electronics er offisiell global partner og teknologipartner til Formula 1™, noe som har gitt en varemerkenærhet innen en sport med et TV-publikum som er blant de største i verden.

LG vil stille sine nyeste produkter til rådighet for Red Bull Racing, både ved banene og i teamets hovedkvarter. Det er et nært partnerskap som vil gi LG nye muligheter til å bygge kjennskap til varemerket i en bred målgruppe over hele verden.

Red Bull Racing og førerne Sebastian Vettel og Mark Webber er med fem seire så langt i sesongen en av favorittene til å vinne mesterskapet. I 2009 var teamet fremgangsrikt og oppnådde en andreplass i både Drivers’ (Vettel) og Constructors’ world championships. Teamet leder nå i både Drivers’ (Webber) og Constructors’ world championships 2010.

– Vi er glade over å kunne ønske LG velkommen som en partner til Red Bull Racing, sier Christian Horner, talsperson for Red Bull Racing Team. LG Electronics er et ekstremt innovativt selskap som er på linje med den kreative innovasjonen vi har i Red Bull Racing, og samarbeidet viser at Red Bull verdsetter likesinnede partnere. Det faktum at vi tiltrekker oss suksessrike varemerker som LG er også et tegn på de fremsteg teamet har gjort på kort tid.

– Det er spennende å se to av verdens ledende innovative varemerker – LG Electronics og Red Bull Racing – sammen som Formula 1-partnere. ”Life’s Good” er et uttrykk som både LG og Red Bull Racing muliggjør hver dag, gjennom teknologi som skaper følelsesmessige og spennende opplevelser til millioner av mennesker som ser på Formula 1 over hele verden.

– Gjennom vårt nye partnerskap med Red Bull Racing fremhever LG sitt varemerkeløfte om å gi mennesker en litt bedre hverdag gjennom banebrytende teknologiske innovasjoner og spennende opplevelser, sier Lottie Funck Ekelund, nordisk varemerke- og kommunikasjonssjef i LG. Samarbeidet gir også LG nye muligheter når det gjelder markedsføringsaktiviteter og mediasamarbeid.

LG Electronics

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.