LG LANSERER DEN SJUENDE GENERASJONEN I G-SERIEN I MAI

LG LANSERER DEN SJUENDE GENERASJONEN I G-SERIEN I MAI

SEOUL, 10. april 2018 — LG Electronics (LG) annonserer at deres Premium LG G7 ThinQ-mobiltelefon blir avduket 2. mai i New York og 3. mai i Seoul. I forbindelse med lanseringen, holder LG egne pressearrangementer for å introdusere nyheten 2. mai (EDT) på Metropolitan West i New York og 3. mai (KST) på I’PARK Mall i Seoul.

Som den aller første mobiltelefonen i G-serien som får bære ThinQ-navnet, er verdensnyheten utviklet for å kunne kjenne igjen og koble seg opp til LGs forbrukerelektronikk, husholdningsprodukter og tjenester som benytter kunstig intelligens, for å gi helhetlige, brukeroptimaliserte løsninger.

LG G7 ThinQ er videreutviklet på bakgrunn av LG V30S ThinQ, som var den første LG-smarttelefonen som omfavnet AI som en del av kjernefunksjonene. I V30S ble AI-teknologien tatt i bruk for å forbedre flere av de mest brukte funksjonene, som stemmegjenkjennelse og Vision AI som optimaliserte kameraopplevelsen. LG G7 ThinQ gir en enda mer helhetlig brukeropplevelse ved å kunne kobles opp til andre LG-enheter, som husholdningsapparater, TV-en og mer.

- I dag er det enda viktigere enn noensinne at produsenter er oppmerksomme på hva kundene virkelig trenger og ønsker å få ut av sine smarttelefoner, sier Hwang Jeong-hwan, president for LG Electronics Mobile Communications Company.

- Med LG G7 ThinQ fortsetter LG å levere på sitt løfte om å forbedre kjerneteknologier for å møte kundenes virkelige hverdagsbehov ved å inkorporere AI-løsninger som er mer enn bare funksjoner, de er en del av hele brukeropplevelsen.

Om LG Electronics Mobile Communications

LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design utvikler LG produkter som skaper en bedre livsstil for konsumenter verden over via en komplett smarttelefon-opplevelse. Som et ledende selskap innen 4G Long Term Evolution (LTE) fortsetter LG sitt engasjement for å skape banebrytende LTE-teknikk og møte konsumentenes behov gjennom differensierte LTE-produkter av høyeste kvalitet, som baseres på selskapets besittelse av LTE-patent og tekniske kunnskap.

Mediekontakt:

LG Electronics, Inc.

Ken Hong

ken.hong@lge.com

www.LGnewsroom.com

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.