LG lanserer nytt kjøleskap som lar deg lage profesjonell cocktail-is hjemme

LG lanserer nytt kjøleskap som lar deg lage profesjonell cocktail-is hjemme

Nå lanserer LG Electronics en nyhet innen hvitevarer – et kombikjøleskap som lager iskuler. Den innovative Craft Ice-funksjonen lager runde, klare iskuler som tar drinken til nye høyder og kan få hvem som helst til å fremstå som en drinkekspert. Men hvorfor er is en så viktig ingrediens i en drink? LG forklarer betydningen av det frosne vannet og forskjellen på isbiter og iskuler.

Nå er sommeren her, og hva passer bedre en varm sommerdag enn en nedkjølende drink? Is er sjelden hovedingrediens i en drink, men har ofte stor betydning for smaksopplevelsen. I forbindelse med at LG Electronics lanserer sitt nye kombikjøleskap med Craft Ice-funksjonen, deler hvitvareprodusenten noen fakta om isens betydning i drinksammenheng.

Is – en like viktig ingrediens som drikken

Is kan faktisk ses på som en ingrediens i en drink, siden den sper ut eller blander alkoholen i takt med at den smelter. Dette gjør ofte drinkene bedre og mer behagelige for smaksløkene. En utdannet bartender har dette i tankene når han eller hun blander drinker, og velger ofte ulike former av is ut ifra hvor fort man ønsker at den skal smelte.

Derfor skal du velge store isbiter

For deg som ikke er en utdannet bartender, kan større isbiter redde drinken. En sprudlende drink med vann fra smeltet is tar fort bort wow-faktoren fra hvilken som helst drink. Størrelsen på isen påvirker selvsagt hvor fort den smelter, og jo lenger den eksponeres for luft, jo raskere går det.

Oppbevar isen rett

Isbrett ved siden av frossen fisk? Helst ikke, ifølge bartendere. Isen kan nemlig fange opp dufter fra andre produkter i fryseren, som kan påvirke drinken du lager. Separer alltid is fra øvrige varer i fryseren for å slippe uvelkomne overraskelser.

Klar is = bedre kvalitet

Få kjenner til at klarheten i isen også påvirker hvor fort den smelter. Uklar is smelter nemlig fortere enn klar is, ettersom den inneholder luftbobler.

– LG er en pådriver i utviklingen av hvitevarer og vi jobber stadig med å utvikle våre produkter. Craft Ice er vår nyeste innovasjon, som produserer runde, klare iskuler. Ved hjelp av varme nedenfra blir iskulene nesten helt gjennomsiktige, siden luftboblene presses ut før vannet fryser. Uansett hva favorittdrinken din er og hva du planlegger å skjenke i glasset under neste middagsselskap, kommer denne funksjonen til å få deg til å se ut som en ekte profesjonell, sier Mats Haglund, produktspesialist for hvitevarer i LG.

Om Craft Ice:

Craft Ice kan lage tre til seks iskuler per døgn, med en størrelse på fem centimeter i diameter. Produksjonshastigheten er tilpasset for å minimere luftboblene i isen, som fører til at iskulene har en klarhet på opptil 90 prosent (ved produksjon av tre kuler). Det går også an å få kubeformede isbiter, knust is og kaldt vann fra dispenseren.

Craft Ice er tilgjengelig i LG GSXV90MCDE, som fås kjøpt hos Elkjøp med en utsalgspris på 32 990 NOK.

LG fikk høyeste karakter i bærekraftsrangering

I desember 2020 oppnådde LG Electronics Inc. Platina-status i det uavhengige analyseselskapet EcoVadis bærekraftsrangering. Det er det høyeste nivået og et bevis på at LGs innsats ikke bare handler om å være et mer bærekraftig selskap, men også om å være i forkant. Kun 1 % av selskapene som undersøkes, når høyeste nivå.

EcoVadis er den ledende løsningen for analyser og evaluering av bærekraft. EcoVadis metode bygger på internasjonale bærekraftsstandarder og overvåkes av en vitenskapelig komité av bærekraftseksperter for å sikre pålitelige vurdering av en tredjepart. Les mer her og på EcoVadis hjemmeside.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

Relatert innhold

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.