UltraGear Nano IPS. Foto: LG

LG lanserer verdens første IPS gamingskjerm med svartid på 1 ms*

Oslo, 12. juni, 2019 — LG Electronics (LG) kunngjør i dag sin nye gamingskjerm LG UltraGear Nano IPS, verdens første IPS-skjerm med en responstid på 1ms, som gjennom Nano IPS-teknologien gir fenomenal fargegjengivning og en oppdateringsfrekvens på 144Hz. UltraGear er en drøm som går i oppfyllelse for alle gamere med sin ekstreme hastighet og fantastiske bildekvalitet. Dette gjør det mulig for brukerne å nyte en av de mest oppslukende spillopplevelsene noensinne.

Den nye Nano IPS-skjermen er tilgjengelig i 38- og 27-toms størrelse (modell 38GL950G og 27GL850 henholdsvis) og er den første IPS-skjermen som kan oppnå 1ms Grey-to-Grey (GTG) responstid. LGs nye Nano IPS 1ms-skjerm har ikke vanlige flaskehalser som lav luminans, flimmer eller manglende Adaptive Sync-støtte. Dette resulterer i en enestående 1ms-opplevelse der den overordnede bildeprestasjonen ikke har blittt ofret for en kjapp responstid.

Begge modellene har en oppdateringsfrekvsens på 144Hz, noe som gir en sømløss spillopplevelse og presis kontroll. I tillegg kommer skjermene med en høy skjermoppløsning - 3840 x 1600 (38 tommer), 2560 x 1440 (27 tommer) og en bred fargeskala (DCI-P3 98 prosent) for utrolig levende og detaljerte bilder. Med sitt bildeformat på 21:9 og en buet skjerm vil 38-tommeren gi gamere en ny form for innlevelse. Skjermen har også Sphere Lighting 2.0 - en oppsetning av LED-lamper på baksiden av skjermen som øker spillopplevelsen gjennom å endre farger basert bildet på skjermen.

27-tommeren er G-Sync-kompatibel og støtter HDR10, mens storebror 38GL950G kan overklokkes til 175Hz og har både inbygd støtte for NVIDIA® G-Sync® grafikbehandlingsteknikk og VESA DisplayHDR 400, noe som gir en fantastisk HDR-spillopplevelse med jevn bevegelse uten ”tears” eller ”stuttering”. Begge modellene kommer dessuten med spillspesifikke innstillinger som Dynamic Action Sync-modus, Black Stabilizer og Crosshair, som garanterer økt presisjon, spesielt i FPS-spill.

LG viser frem begge modellene på E3, verdens største spillkonvensjon, som finner sted i Los Angeles Convention Center i California fra 11. - 13. juni. LGs nye UltraGear Nano IPS-skjerm forventes å være tilgjengelig hos utvalgte forhandlere fra og med juli. Ytterligere informasjon finnes på www.lg.com/no.

* Testet av UL (Underwriters Laboratories), mai 2019
** Normal: over 144Hz
*** Respontid på 1ms er bare tilgjengelig på innstillinger over 144Hz

Om LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. LG HE omfatter blant annet LCD- og plasma-tv, hjemmekinosystem, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG streber alltid etter å føre teknikken fremover med fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilrent design som møter de globale konsumentenes behov. LGs konsumentprodukter inkluderer CINEMA 3D Smart-TV, OLED-TV, IPS-monitorer samt hjemmekinoanlegg, Blu-ray-spillere og eksterne lagringsenheter. LGs kommersielle B2B-produkter inkluderer digital signage, hotell-TV, videokonferansesystem og IP-sikkerhetskameraer.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.