LG Objet TV 65Art90

LG Lifestyle TV-er gir unike muligheter og opplevelser

Ny produktserie tilbyr innovasjon,design og fleksibilitet

Oslo, 14. Desember 2021 – Under CES 2022 vil LG Electronics (LG) vil lansere deres nye Lifestyle TV produktserie, utviklet for dagens hjemme-sentrerte liv. Ved å kombinerer maksimal fleksibilitet og stilig, smart design med maksimal produktivitet kan LGs Lifestyle TV-er transformere hjemmet til et kontor, treningsstudio, galleri eller underholdningssenter – samtidig som at de hever interiøret hjemmet og gjør hverdagslivet mer fornøyelig.

Hovedmodellene i denne satsingen er LG Objet TV (model 65Art90) og LG StanbyME (model 27Art10), begge to er innovative ved at de avviker fra det konvensjonell skjermdesignet og i stedet fokuserer på å skape nye opplevelser. De unike formfaktorene betyr at de tilbyr perfekte løsninger for dagens moderne hjem der arbeid, utdanning, underholdning og avslapning alle er en del av hverdagen.

LG Objet Tv-en ligner et kanvas og det minimalistiske designet og nøytrale fargene lar det gli sømløst inn i ethvert rom. Med hjelp av den tilhørende fjernkontrollen LG Remote kan et tøystykke enkelt heves og senkes over LG Objet TV - i maksimal nedsenket modus vises hele skjermen for konvensjonelt mediebruk. I delvis nedsenket modus, vises en mindre del av skjermen og utvalgte livsstilsfunksjoner vises istedet.

Full View-modus tillater bruk av LG Objet TVs 65-tommers OLED evo-panel og dens avanserte bildeprosessoren. Alle bildetyper gjengis med maksimal fargepresisjon og eksepsjonell kontrast. I tillegg til best mulig bildekvalitet, inkluderer modellen et 4.2-kanals lydsystem på 80 watt for en mest mulig hjemmekinoopplevelse. Modusen Line View bruker i stedet en del av skjermen til å vise oppdatert informasjon som klokkeslett og dato, kan fungere som musikkspiller eller vise et utvalg eksklusive stillbilder med rom- og naturtema i gallerimodus.1

Det unike stoffet til LG Objet TV leveres av den den danske tekstilinnovatøren Kvadrat og er tilgjengelig i tre farger – Kvadrat Beige, Kvadrat Redwood og Kvadrat Green. Fargene er nøye utvalgt for å matche både TVens potensial når det gjelder fargegjengivelse, og for dens evne til å smelte fargemessig inn i et moderne hjem.

Installasjon av Objet TV er like enkel som utførelsen. Produktet er utviklet for å settes mot en vegg med en helling på opptil fem grader, som kunstverk i et galleri. Designet gir også enkel tilgang for oppkobling av eksterne enheter som spillkonsoller og TV-mottakere uten at det går på bekostning av produktets design. LG Objet TV kan også monteres flatt mot veggen for maksimal overflate. 2

Den andre nyheten i LGs Lifestyle TV-serie er LG StanbyME, et unikt batteridrevet underholdningssystem designet for personlig visning med en batterilevetid på opptil tre timer. Den mobile, trådløse LG StanbyME kan enkelt flyttes fra sted til sted ved hjelp av et stativ med innebygde, skjulte hjul – og skjermen på 27 tommer er perfekt bådefor filmtitting og til videokonferanser.

LG StanbyME tilbyr maksimal komfort under bruk takket være det unike ergonomiske designet. Skjermen kan vris,vippes og roteres, samt brukes både i stående og liggende format. I tillegg kan skjermen heves og senkes etter behov. Visning av materiale på LG StanbyME er også så enkelt som mulig, takket være skjermspeiling (Mobile Screen Mirroring) og NFC i de nyeste mobiltelefonene med Android og iOS. En avtakbar holder forenkler montering av mobiltelefon ved bruk i for eksempel videosamtaler og videostreaming. LG StanbyME kan også tilkobles PC-er gjennom USB og HDMI tilgang.

Enheten kan betjenes på ulike måter, enten gjennom fjernkontrollen eller ved å bruke berøringsskjermen med bevegelsesstøtte. LG StanbyME inkluderer også et unikt brukergrensesnitt spesielt utviklet for produktet som gir en mer personlig opplevelse. Som sin Lifestyle TV-slektning er LG StanbyME basert på en diskret og moderne design nøye valgt for å passe inn i et moderne interiør. Bakstykket er kledd i et tekstilmønster i den eksklusive fargen Pure Beige, som gir naturlig varme til produktets omgivelser. Når LG StanbyME ikke brukes som en TV, kan den i stedet brukes til å å vise frem kunstverk, bilder eller klokkeslett.

Vær blant de første til å se den nye Lifestyle TV-serien fra LG under CES 2022 ved å besøk www.LG.com/CES2022 den 4.januar 2022, klokken 17:00 CET.

# # #

1 Aktivering av Gallery modus i Line View bytter automatisk produktet til Full View

2 Flat veggmontering krever ekstra tilbehør. Fjern den medfølgende braketten til LG Objet TV før montering.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment er bransjeledende innen TV og audiovisuelle systemer, samt globalt anerkjent innovatør for sitt lederskap innen OLED TV-er som omdefinerer premium TV-produktkategorien. LG er forpliktet til å forbedre kundenes liv gjennom innovative hjemmeunderholdningsprodukter ledet ann av OLED og QNED Mini LED TV-er med Quantom Dot NanoCell teknologi og lydsystemer utviklet i samarbeid med Meridian Audio. For flere nyheter om LG, besøk www.LGnewsroom.com.

Pressekontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.