Xbox Series X er den kraftige Xbox-konsollen noensinne, og du får mest ut av den ved å spille på en LG OLED TV.

LG OLED TV og Xbox Series X presenterer neste generasjons gaming

Fantastisk bilde, optimal lyd og de nyeste spillfunksjonene - LG og Xbox gjør drømmer til virkelighet for gamere.

LG Electronics og Xbox har inngått et eksklusivt samarbeid for å løfte fram den fenomenale spillopplevelsen du får gjennom kombinasjonen av den ettertraktede Xbox Series X og LGs OLED TV-er. Samarbeidet vil gjennomføres i Norden og i andre viktige markeder rundt om i verden.

LG OLED TV vil dermed være den offisielle TV-partneren for Microsofts nye konsoll. Dette vil blant annet bety arrangementer i flere butikker rundt omkring i landet, hvor man kan få muligheten til å teste ut spilling på LGs OLED TV-modeller og den nye Xbox-konsollen.

‒ LG OLED er kjent for fantastisk bildekvalitet, men det er også viktig for oss å oppfylle kravene til neste generasjons gaming. Microsofts Xbox Series X bruker noen av de mest avanserte formatene og teknologiene som er tilgjengelige i dag. Vi er derfor veldig stolte av å jobbe med dem i denne viktige fasen, og av å kunne vise at LG OLED TV leverer den ultimate spillopplevelsen, sier Erik Svalberg, nordisk produktspesialist for LG Electronics.

Kombinasjonen av LGs mest avanserte TV og den kraftigste Xbox-konsollen noensinne gir alle gamere muligheten til å nyte neste generasjons gaming. Dette muliggjøres blant annet gjennom lynrask responstid på 1 ms med lav inputlag, støtte for de nyeste HDMI-funksjonene, inkludert VRR (Variable Refresh Rate), ALLM (Auto Low Latency Mode) og eARC (enhanced Audio Return Channel). Dette gjør at spillene både ser og høres bedre ut, samtidig som de blir mer oppslukende og responsive. Med fire HDMI-porter som støtter disse funksjonene, gir LGs OLED TV-er deg også muligheten til å koble til flere konsoller eller enheter samtidig.

Kombinasjonen av Xbox Series X og LG OLED TV gjør det mulig for gamere å nyte 4K-spilling med opptil 120 bilder i sekundet, samt dra nytte av den nyeste utviklingen innen spillgrafikk. LGs 2020 OLED TV-modeller er de første som støtter den nye HGiG-standaren, og som grunnleggerne av HDR Gaming Interest Group er LG og Microsoft overbevist om at de nyeste HDR-titlene vil se nøyaktig ut som spillutviklerne hadde ønsket.

Med sin selvopplyste pikselteknologi har LG OLED TV overlegen bildekvalitet med livlige, naturlige farger og uendelig kontrast. Som første TV og spillkonsoll som støtter Dolby Vision og Dolby Atmos, vil LG OLED TV og Xbox Series X trekke spillere enda dypere inn i sentrum av hendelsene med fantastisk lyd- og bildegjengivelse.

For å forhindre tretthet i øynene fra spilling er alle LG TV-modeller fra 2020 OLED-paneler Eye Comfort Display-sertifiserte av TÜV Rheinland, og oppfyller alle de høye kriteriene satt av det internasjonale testfirmaet. Sertifiseringen indikerer at TV-ene er frie for flimmer, at de avgir minimalt blått lys, gir et bredt fargespekter, utmerket HDR-ytelse og jevn bildekvalitet, selv når de sees fra en bred synsvinkel. For ytterligere øyekomfort er LG OLED-TVer også blitt verifisert av Underwriters Laboratories (UL). Dette betyr at de ikke avgir flimmer og svakt blått lys, og at de dermed ikke utgjør noen fotobiologisk fare.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.