LG Optimus 2X – nå også i hvit og med Android 2.3.4

LG Optimus 2X – nå også i hvit og med Android 2.3.4

LG Electronics meddeler at oppdateringen til Android 2.3.4 til den populære mobiltelefonen Optimus 2X (P990) er tilgjenglig for nedlasting fra og med nå. Samtidig lanseres telefonen også i en hvit utgave.

Forbedret brukeropplevelse
Med Android 2.3 har Google oppdatert operativsystemet sitt på flere nivåer. Oppdateringen forenkler spill og applikasjonsutvikling og gir dermed en bedre og mer helthetlig brukeropplevelse. Fokuset har vært på å forbedre spill, multimedia og kommunikasjon. Blant annet kan spillene nå ha mykere animasjoner og levere en bedre opplevelse for brukeren.

Andre tydelige forbedringer er et forbedret grensesnitt for tastauret som gjør det mulig å skrive fortere og mer nøyaktig. Operativsystemet sørger for at telefonens ytelse utnyttes på best mulig måte, og at bruken av applikasjonene optimaliseres – apper som ikke brukes lukkes, og sparer dermed energi. Brukeren kan selv få et overblikk over hvilke apper som er i gang til enhver tid,  hvor mye batteri de bruker, og de kan enkelt stenges hvis ønskelig.

Pris og tilgjengelighet:
LG Optimus 2X i hvitt antas å være tilgjengelig i Norge fra og med oktober. Den veiledende prisen for Optimus 2X i brunt og hvitt er 3200 kroner inkl. mva.

Høyoppløselige bilder:
Høyoppløselige bilder kan lastes ned fra LGs Mediabank på http://www.lg.com/se/om-lg/press-and-media/mediaarkiv.jsp – skriv P990 i søkefeltet til høyre.

Informasjon om oppdatering:
Ettersom oppdateringen fra Android 2.2 til Android 2.3 er omfattende, skjer den ikke via WiFi, men via USB og programmet LG Mobile Support Tool som kan lastes ned til din datamaskin fra LGs supportside: http://www.lg.com/no/support/mc-support/mobile-phone-support.jsp.  Brukere anbefales å sikkerhetskopiere innholdet i telefonen før oppdateringen finner sted.

En steg-for-steg-guide vil være tilgjengelig på hjemmesiden. Ved spørsmål oppfordres brukere til å kontakte kunderservice på telefonnummer 800 187 40.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 93 000 ansatte i mer enn 120 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48,2 milliarder. LG Electronics er verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Selskapet er delt inn i fem forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions og Air Conditioning & Energy Solutions. Den nordiske omsetningen var rundt 2,3 milliarder NOK i 2010. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications Company
LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design skaper selskapet produkter som tilbyr kunder over hele verden en optimert mobil opplevelse. I tillegg driver LG utviklingen av konvergerende teknologi og mobile dataprodukter. LGs ambisjon er å beholde sin ledende rolle innenfor mobil kommunikasjon gjennom tiltalende design og smart teknologi.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.