LG PRESENTERER NYE WEBOS-FUNKSJONER I 2023

LG PRESENTERER NYE WEBOS-FUNKSJONER I 2023

Nye webOS 23 tilbyr en enda mer personlig opplevelse kombinert med nye funksjoner for en mer brukervennlig brukerreise enn noensinne.

STOCKHOLM, 10 februar 2023 - LG Electronics (LG) lanserer en rekke nye funksjoner i operativsystemet webOS for TV-modellene i 2023 for å gi brukeren en mer personlig og tilpassbar opplevelse, og gjør det enkelt å justere alt fra menyer til bildekvalitet. Dette i kombinasjon med forskjellige webOS brukerprofiler gjør det mulig for alle brukerne av en enhet å få en skreddersydd opplevelse. Nytt er også tettere integrering med lydplanke-modeller fra 2023, som nå kan styres ved hjelp av Quick Menu i webOS. Det gjør det mulig å komme raskt i gang med Dolby Atmos og DTS:X lyd, og tilpasse lydbildet etter behov.

Hurtigmenyen i operativsystemets Quick Menu kan nå organiseres fritt etter ønske og smak, og hovedmenyen er mer tilpassbar enn noen gang tidligere med Quick Cards. Quick Cards fungerer kort sagt som snarveier til mapper knyttet til en bestemt aktivitet – for eksempel gaming, produktivitet, sportsprogrammer og musikk. Hovedmenyen i 2023 har færre linjer enn tidligere, for å gjøre det enklere å finne riktig app eller annet innhold raskt.

Nytt i 2023 års utgave av webOS er også Picture Wizard – muligheten til å opprette en personlig tilpasset bildeprofil raskt etter brukerens personlige ønske og smak. I noen få enkle trinn presenteres brukeren bilder med forskjellige nivåer av fargeintensitet og kontrast, hvor brukeren velger hvilken type materiale de foretrekker. Basert på dette opprettes bildeprofilen Personalized, som igjen kan knyttes til forskjellige apper eller brukes for alt bildemateriale.

Operativsystemet webOS 23 vil være tilgjengelig på 2023-modeller av TV-er fra LG, inkludert OLED G3 og C3, samt QNED- og Nanocell-seriene. Disse modellene vil være tilgjengelige i nordiske butikker i løpet av første kvartal i år.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment er bransjeledende innen TV- og lydløsninger, og er en globalt anerkjent aktør for sin innovasjon og lederskap innen OLED-TV. I 2023 feirer LG 10 år som markedsleder innen OLED-TV med mer brukervennlige og bærekraftige løsninger for hjemmeunderholdning enn noen gang tidligere.

LG forplikter seg til å forbedre konsumenters liv gjennom innovative produktserier som OLED og QNED Mini LED med Quantum Dot NanoCell-teknologi, samt lydløsninger med bærekraftig design. LGs bærekraftige arbeid blir vurdert av en ekstern organisasjon ved navn EcoVadis, og i deres vurdering for 2020 og 2021 har LG mottatt platina.

For mer nyheter fra LG, besøk LGnewsroom.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.