LGs nye QNED MiniLED.

LG presenterer selskapets første QNED Mini LED TV under virtuelle CES 2021

Med nesten 30 000 små lysdioder, enestående lysstyrke og ultrahøy kontrast, setter LGs siste innovasjon en helt ny standard for LCD-TV-er.

Under CES 2021, som i år foregår virtuelt, vil LG Electronics (LG) presentere sine første QNED Mini LED-TV-er. Disse vil være toppmodellene i selskapets LCD-TV-sortiment i 2021. LGs nyeste TV-er representerer et stort fremskritt innen bildekvalitet for LCD-TV-er. Takket være quantom dot- og NanoCell-teknologi, med minilysdioder (Mini LED) som lyskilde, får de nye modellene mye bedre lysstyrke og kontrast enn konvensjonelle LCD TV-er. 2021-serien inkluderer ti nye 4K- og 8K-modeller, som dekker et bredt spekter av skjermstørrelser - helt opptil 86 tommer.

Takket være en helt ny panelstruktur, basert på LGs avanserte Mini LED-bakgrunnsbelysning, gir LGs QNED Mini LED-TV en oppslukende seeropplevelse med LCD-teknologi. De er faktisk de første TV-ene som kombinerer quantum dot og NanoCell i ett produkt. Det gjør at LG QNED TV kan gi utrolig nøyaktige farger, samtidig som den avanserte LED-bakgrunnsbelysningen forbedrer kontrasten og gir et dypere sortnivå. På det viset blir bildene både livligere og mer realistiske. Med en oppdateringsfrekvens på opptil 120Hz, gjenskaper de nye TV-ene også bevegelse i bildet på et mer jevnt og naturlig vis.

LGs innovative Mini-LED-bakgrunnsbelysning består av nesten 30 000 små lysdioder[1], som gir en utrolig lysstyrke. Det gir også et kontrastforhold på 1.000.000:1 når det kombineres med de nesten 2500 dimmesonene[2] og en avansert teknologi for lokal dimming[3]. Dette gir utmerket HDR-bildekvalitet med enestående kontrast og sortnivå, et bredt fargespekter og en utrolig fargenøyaktighet. Det er ikke vanskelig å se hvorfor LG QNED Mini LED er den nye kongen av LCD-TV-er.

– Vår nye QNED-serie er et førsteklasses alternativ for hjemmeunderholdning, som utvider og forbedrer LCD-TV-segmentet - samtidig som forbrukerne får et nytt, flott TV-alternativ, sier Nam Ho-jun, visepresident for FoU i LG Home Entertainment Company.

– Disse TV-ene leverer en opplevelse som skiller dem fra andre LCD-TV-er, og er et bevis på vårt engasjement for innovasjon og for å drive standarden fremover.

LGs toppmoderne 86-tommers 8K QNED-TV-er vil bli vist frem i LGs virtuelle stand under CES 2021, som åpner 11. januar.

[1]Antall lysdioder avhenger av størrelsen og oppløsningen på skjermen.

[2]Antall dimmesoner avhenger av størrelsen og oppløsningen på skjermen.

[3] Gjelder for 86-tommers 8K QNED.

Erik Svalberg

Nordisk produktspesialist Home Electronics +46 73 773 00 01

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.