LG presenterer to oppdaterte og avanserte smarttelefoner fra K8- og K10-serien under MWC

Oslo, 25 februar 2017 – Under Mobile World Congress, kommer LG Electronics til å vise frem 2018-versjoner av de populære smarttelefonene i K8- og K10-serien for aller første gang. De nye versjonene er forbedret med flere funksjoner som normalt kun finnes i flaggskip-modellene i premiumsegmentet.

Forbedringene omfatter blant annet flere kamerafunksjoner som lynrask autofokus og støyredusering for bedre bilder i dårlig belysning. Dette resulterer i to enestående produkter, K8 og K10, til en enestående pris.

LG K8 og K10 har fortsatt et stilrent og moderne design med 2,5D Arc Glass, som har vært K-seriens identitet helt fra begynnelsen. Begge telefonene vil være tilgjengelige i tre nye attraktive farger i 2018: Aurora Black, Morroccan Blue og Terra Gold.

Den stilrene LG K10 ser bra ut, og den kommer også med premiumfunksjoner som telefoner i den prisklassen vanligvis ikke har. LG K10 leveres med et avansert bakside-kamera på 13 megapiksler og teknologien er hentet fra flaggskipmodellen LG G6. Smarttelefonen har også et selfie-kamera på 8 megapiksler med støtte for bokeh-effekt (uskarp bakgrunn). Phase Detection Auto Focus, som er 23 prosent raskere sammenliknet med tradisjonell autofokus-teknikk, gjør at brukeren som elsker å ta bilder ikke vil miste de viktige fotoøyeblikkene. Utover disse funksjonene kan den nye Smart Rear Key ikke bare låse opp telefonen ved hjelp av fingeravtrykk, men den kan også anvendes om man skal bruke Quick Shutter for å ta bilder raskere eller Quick Capture for å ta skjermbilder.

Den oppdaterte versjonen av K8 kommer med flere avanserte kamerafunksjoner i 2018. Fotografering i dårlig belysning forbedres for et skarpere og lysere resultat sammenliknet med den forrige generasjonen K8. Noen av de populære funksjonene som videreføres fra fjorårets K8 er blant annet Auto Shot, Gesture Shot, selfie-blits og Quick Share.

Tydeligere bilder i miljøer med tåkete belysning blir mulig med både K8 og K10, takket være den nye støyreduserende funksjonen. I kombinasjon med HDR blir bildene skarpere, med bedre lysstyrke og kontrast.

Den nye Timer Helper-funksjonen gjør det enklere å ta selfie med vennene dine. Du be-høver ikke lenger å gjette hvor mange sekunder det er igjen til bilde tas, da funksjonen ved hjelp av blitsen viser hvor lenge det er igjen - så alle er på rett plass til rett tid. En annen ny kamerafunksjon hos K-serien er Flash Jum Cut som tar opp til 20 bilder i sekvens hvert tredje sekund. Bildene sammenfattes så til en animert GIF som enkelt kan deles med venner og familie. Funksjonen finnes både i K8 og K10, og kan anvendes både med kamera foran og bak.

− LGs nye modeller i K-serien av smarttelefoner har som hensikt å levere enda mer variasjon til konsumentene som leter etter en telefon som passer deres livsstil og behov, Sier Hwang Jeong-Hwan, president og administrerende direktør i LG Mobile Communications Company.

− Vi er overbeviste om at våre kunder kommer til å sette pris på de nye smarte funksjonene som årets versjoner av K8 og K10 er utstyrt med.

Pris og tilgjengelighet

Ytterligere informasjon om pris og når LG K8 og K10 kommer til å kunngjøres nærmere lansering.

Tekniske spesifikasjoner

K10:*

- Prosessor: 1.5 GHz Octa-Core

- Bildeskjerm: 5.3-tommer HD In-cell Touch (1280 x 720 / 277ppi)

- Minne:

oK10+ : 3GB RAM / 32GB ROM / microSD (opp til 2TB)

oK10: 2GB RAM / 16GB ROM / microSD (opp til 2TB)

oK10α : 2GB RAM / 16GB ROM / microSD (opp til 2TB)

- Kamera:

oK10+ : bakre 13MP / fremre 8MP or 5MP (Wide)

oK10: bakre 13MP / fremre 8MP or 5MP (Wide)

oK10α : bakre 8MP / fremre 5MP

- Batteri: 3,000mAh (integrert)

- Operativsystem: Android 7.1.2 Nougat

- Størrelse: 148.7 x 75.3 x 8.68mm

- Vekt: 162g

- Nettverk: LTE / 3G / 2G

- Tilkobling: Wi-Fi (802.11 b, g, n) / Bluetooth 4.2 / USB 2.0 Type B / NFC

- Farger:

oK10+: Moroccan Blue / Terra Gold

oK10: Aurora Black / Moroccan Blue / Terra Gold

oK10α: Aurora Black / Terra Gold

- Annet: Fingerprint Scanner / FM Radio / Flash Jump Shot / Music Flash /

Time Helper / Quick Capture / Quick Shutter

K8:*

- Prosessor: 1.3 GHz Quad-Core

- Bildeskjerm: 5.0-tommer HD On-cell Touch (1280 x 720 / 294ppi)

- Minne: 2GB RAM / 16GB ROM / microSD (opp til 32GB)

- Kamera: Bakre 8MP / Fremre 5MP

- Batteri: 2,500mAh (utbyttbart)

- Operativsystem: Android 7.1.2 Nougat

- Størrelse: 146.3 x 73.2 x 8.2mm

- Vekt: 152g

- Nettverk: LTE / 3G / 2G

- Tilkobling: Wi-Fi (802.11 b, g, n) / Bluetooth 4.2 / USB 2.0 Type B

- Farger: Aurora Black / Moroccan Blue / Terra Gold

- Annet: FM Radio / Flash Jump Shot / Music Flash / Time Helper / Quick Capture / Quick Shutter

* Spesifikasjoner og funksjoner kan varere fra marked til marked.

Om LG Electronics Mobile Communications

LG Electronics Mobile Communications Company er ett globalt ledende selskap innen mobilkommunikasjon. Gjennom avansert teknikk og innovativt design skaper selskapet produkter som gir en bedre livsstil for konsumenter verden over via en komplett smarttelefon-opplevelse. Gjennom å kontinuerlig utvikle konkurransekraftig teknikk innen områdene skjerm, kameraoptikk, lyd og batteri skaper LG telefoner og bærbare PCer som passer et brett spekter av konsumenters ulike livsstil over hele verden. LG streber mot en mobilopplevelse som strekker seg utenfor den tradisjonelle smarttelefonen. For mer informasjon, besøk www.LG.com.

For ytterligere informasjon, kontakt:

LG-One Hill+Knowlton (LG:s PR-byrå)
E-post: lg-onenorway@lg-one.com

Nordic Digital & PR Manager

Box 83, 164 94 Kista

Mobil: +46 (0)767 141 607

E-post: amelia.lee@hsaduk.com

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.