LG revolusjonerer TV-bransjen med supertynne OLED W7

LG revolusjonerer TV-bransjen med supertynne OLED W7

Oslo, 5. januar, 2017 ― TV-modellene til LG som er basert på OLED-teknologien, har allerede fått anerkjennelse fra både presse og forbrukere helt siden de første modellene ble introdusert i 2012. Med 2017-modellene tar LG enda et steg inn i fremtiden med blant annet den tynneste TV-en selskapet noen sinne har lansert, LG OLED W7

OLED slår nye rekorder
Med den nye OLED-serien setter LG en helt ny standard og viser nok en gang hva som er mulig gjøre med en TV. De nye modellene er ikke bare tynnere enn noen gang, samtlige er til og med utrustet med Dolby ATMOS for en førsteklasses lyd og Active HDR som støtter alle HDR-formater. Gjennom HDR (High Dynamic Range) økes detaljrikheten i bildets mørke og lyse områder. I tillegg har OLED-panelet hele 25 prosent mer lysstyrke enn tidligere generasjoner. Selv spillentusiaster vil komme til å juble over de nye OLED-modellene ettersom de er optimalisert for spill med en responstid på imponerende 21 millisekunder.

Det visuelle mesterverket LG OLED W7
– Med lanseringen av W7 har TV-design blitt forandret for all fremtid, sier David Montanya, nordisk produktspesialist for LG Home Entertainment.

– Det er virkelig en stor endring, først og fremst på grunn av designet da den supertynne W7 smelter inn i hjemmet som ingen TV har gjort før. Samtidig er bildet bedre enn noensinne. Dette er en TV som folk vil ha. Da vi i høst viste frem W7 for personer utenfor LG jublet og klappet publikum – og noen ga oss til og med en klem. I nærmeste fremtid vil vi se at det er akkurat dette som forbrukerne kommer til å ha i hjemmene sine, fortsetter David.

Den mest spennende modellen i hele OLED-familien er LG OLED W7 på 65 eller 77-tommer. Modellen er så tynn at den må henges på veggen ved hjelp av magneter fordi skruer blir for tykke. Alt det elektroniske innholdet utover selve bildepanelet sitter i en separat baseenhet som er tilkoblet med en tynn og diskret kabel. Dette gjør skjermen så lett at modellen på 65-tommer bare veier 1,9 kilo. Alle tilkoblinger til eksterne enheter gjøres via den eksterne basen, noe som frigjør deg fra rot med kabler, og i stedet gir deg et diskret og elegant oppsett. Høyttalerne i baseenheten er vendt oppover, og gir sammen med Dolby ATMOS teknologi en fantastisk tredimensjonal effekt i lyden, som komplementerer den visuelle opplevelsen perfekt. LG OLED W7 er lyd-, bilde- og industrielt design på sitt beste.

LG W7 sitt banebrytende design er i tråd med LG sin «less is more»-filosofi der alt overflødig fjernes for å fremheve bildeskjermen. Den supertynne profilen gjør at TVen ser ut som den svever, noe som forbedrer seeropplevelsen enda mer. OLED-panelet på modellen på 65-tommer er kun 2,57 millimeter dyp, noe som gjør at det nesten ikke er noe mellomrom mellom TVen og veggen. Designet gjør at det virker som om man ser gjennom et vindu, og ikke på en TV-skjerm.

Den nye OLED-familien i 2017
I tillegg til LG OLED W7 lanseres også nye B-, C-, E- og G-serier, navn som vi kjenner fra fjorårets modeller. LG OLED G7 erstatter dermed fjorårets G6-serie og kommer i samme størrelse som før med 65 og 77-tommer. Modellen har et «picture-on-glass-design» med 25 prosent mer lyssterkt panel, Dolby Atmos, Active HDR samt en responstid på 21 millisekunder.

På samme måte erstatter E7 den tidligere E6. Også denne modellen har «picture-on-glass-design» og kommer med et opphøyd Alpine-stativ. LG OLED C7 er i motsetning til sin forgjenger, en flat modell. Den siste modellen er den prisvinnende B7-serien, som i likhet med de andre modellene har 25 mer lyssterkt panel, Dolby ATMOS, Active HDR en responstid på bare 21 millisekunder. LG OLED E7, C7 og B7 kommer i både 55 og 65-tommer.

Pris og tilgjengelighet
Mer informasjon om lanseringsdato og pris vil bli annonsert nærmere lanseringen på det norske markedet. For høyoppløselige bilder, klikk deg inn på LGs bilderarkiv og skriv modellnavnet eller ”OLED2017” i søkeruten til venstre.

LG Electronics på CES 2017
For mer informasjon om nyheter fra LG under CES, se den globale pressesiden på www.lg-mediabank.com.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 77 000 ansatte fordelt på 125 kontorer verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 48,8 milliarder for 2015. LG består av fire forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2015 til nær 2,2 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lgone.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.