LG setter ny standard for tablets med Optimus Pad

LG setter ny standard for tablets med Optimus Pad

LG Optimus Pad ble for første gang vist frem under LGs pressekonferanse på Mobile World Congress 2011. Den nye tableten har en rekke funksjoner og kommer i et format som gjør den lett å holde i hånden, uten at dette går utover skjermstørrelsen.

LGs nye tablet måler 8,9 tommer diagonalt, 149,4 mm horisontalt og balanserer håndterbarhet og skjermstørrelse på en effektiv måte. Med et formatforhold på 15:9 og skjermoppløsning på 1280 x 768, vil Optimus Pad også kunne vise innhold i bredformat.

- Med LG Optimus Pad lanserer vi en tablet som er fylt med funksjoner og som har et perfekt forhold mellom bærbarhet og skjermstørrelse. Vi tror dette vil sette en ny standard i markedet, sier Erik Andersson, produktsjef for mobiltelefoner i LG Electronics Norden.

Et selvskrevet valg for multimediaentusiaster

Optimus Pad er den første tableten med innebygd 3D-kamera. Den lar deg filme og ta tredimensjonale bilder som kan spilles av på en 3D-klar TV, via HDMI. Du vil også kunne dele ditt tredimensjonale innhold på You Tube 3D (www.youtube.com/3D).

Med innebygd funksjon for videokonferanser, vil Optimus Pad være et nyttig verktøy for bedriftsmarkedet. Samtidig vil tableten også appellere til filmentusiaster som ønsker å spille av innhold i både 3D og full HD (1080p) på TVen. De spillinteresserte vil nok få stor glede av applikasjonen Tegra Zone, som tilbyr et bredt utvalg av titler i spillkonsollkvalitet.

Rask, kraftig og fleksibel

LG Optimus Pad leveres med Android 3.0 (Honeycomb). Dette er Googles siste versjon av mobilplattformen, som nå er tilpasset tablets. Android 3.0 har støtte for høy skjermoppløsning og kommer med spesialtilpassede programmer som Google eBooks og Google Maps 5. Honeycomb har også et intuitivt grensesnitt som gjør det enkelt å bruke LG Optimus Pad.

NVIDIAs tokjerneprosessor sørger for at Optimus Pad starter opp applikasjoner og laster opp nettsider raskt og uten forsinkelser. Prosessorens multi tasking- og grafikkegenskaper gjør det mulig å kjøre flere programmer samtidig, og enkelt spille av filmer og multimedia.

Pris og tilgjengelighet:

LG Optimus Pad forventes å være tilgjengelig i Norden i løpet av sommeren 2011, og vil ha en veiledende pris på ca. 7990 kr, inkl. moms.

Tekniske spesifikasjoner

• 1GHz dual-core NVIDIA Tegra 2-prosessor
    • 8,9” WXGA-skjerm
    • 1GB minne
    • 5MP 3D-kamera med dobbel linse

Bilder kan lastes ned fra:

Mer informasjon om LGs lanseringer under Mobile World Congress 2011 finnes her:

www.lgnewsroom.com/MWC2011.

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:

For produktinformasjon:

Erik Andersson

Product Manager Mobile Phones
Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Tlf: +46 (0)8 566 415 95
Mobil: +46 (0)735 234 009
E-post: erik.andersson@lge.com

For øvrig informasjon:

Susanne Persson

Box 83, 164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i mer enn 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48, 2 milliarder. LG Electronics består av fire forretningsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance samt Air Condition & Energy Solutions. LG Electronics er verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design skaper selskapet produkter som tilbyr kunder over hele verden en optimert mobil opplevelse. I tillegg driver LG utviklingen av konvergerende teknologi og mobile dataprodukter. LGs ambisjon er å beholde sin ledende rolle innenfor mobil kommunikasjon gjennom tiltalende design og smart teknologi.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.