LG vant stort under 2021 CES Innovation Awards

LG vant stort under 2021 CES Innovation Awards

Det offisielle CTA Industry Recognition-programmet gir “Best of Innovation Award” til LG OLED TV og kjøleskapet LG InstaView.

ConsumerTechnology Association (CTA®) hyller LG Electronics (LG) for sine banebrytende innovasjoner innen teknologi og design, i form av en rekke priser fra CES Innovation Awards. LG har mottatt Best of Innovation Award for sin LG OLED TV-teknologi og kjøleskapsteknologien i LG InstaView Door-in-Door. De har i tillegg mottatt en rekke andre utmerkelser under CES Innovation Awards, som gjør at LG kan ta med seg rekordmange priser hjem i år.

CES 2021 markerer for åttende år på rad at LG OLED-TVer, lydplanker, husholdningsapparater, smarttelefoner og mange andre produkter mottar en CES Innovation Award, den offisielle anerkjennelsen i bransjen for de mest innovative produktene introdusert under CES.

CES Best of Innovation
LGs OLED TV-teknologi mottok igjen en CES Best of Innovation Award, denne gangen i gaming-kategorien. LG, den ubestridte bransjelederen innen OLED-TVer, har skapt en enestående hjemmeunderholdningsopplevelse som gir det dypeste svartnivået, de mest realistiske fargene og en uendelig kontrast.

For første gang vil et produkt i LGs hvitevaresegment også bli tildelt CES Best of Innovation Award. LGs InstaView Door-in-Door kjøleskapsteknologi har praktiske funksjoner, som muligheten til å se hva du har i kjøleskapet uten å åpne døren. Det holder naturligvis også maten fersk, og har en perfekt balanse mellom form og funksjon. Kjøleskapet er utstyrt med selskapets innovative stemmegjenkjenningsteknologi, som lar brukerne åpne døren med en talekommando, noe som er spesielt praktisk når du har hendene fulle.

LG Home Entertainment
Spesielt bemerkelsesverdig for 2021 er LGs nyeste underholdningsprodukter, som inkluderer LG OLED, LG NanoCell og neste generasjons TVer, samt skjermer og TONE Free-ørepropper. Mer informasjon om spesifikke LG Home Entertainment-produkter vil bli kunngjort under CES 2021 i januar.

LG Home Appliances
CES 2021 Innovation Award går til nye produkter i LGs hvitevaresegment - som InstaView Door-in-Door-kjøleskapet, WashTower-løsningen med tørketrommel og vaskemaskin i ett, PuriCare Wearable luftrenser samt andre produkter som skal vises frem under CES.

LG Business Solutions
LGs IT business solutions-innovasjoner har også fått anerkjennelse under CES 2021, for produkter som egner seg både til arbeid og moro. LGs populære UltraGear gaming- og UltraWide-skjermer, samt CineBeam Laser 4K-prosjekteren, har alle fått CES 2021-utmerkelser.

CES InnovationAwards
CES Innovation Awards-programmet er en årlig CTA-kåring som deler ut priser for fremragende design og konstruksjon innen forbrukerelektronikk, i 28 forskjellige produktkategorier. CTA deler ut utmerkelser i en rekke produktkategorier og trekker frem de som er høyest rangert i hver kategori. Dommerpanelet består av eksperter fra bransjen, som blant annet journalister, designere og ingeniører. De har vurdert kandidatene ut ifra tekniske kvaliteter, estetikk, design, funksjonalitet og forbrukerappell.

Den komplette listen over LGs priser under CES 2021 Innovation Awards vil bli kunngjort i forbindelse med LGs CES-pressekonferanse 11. januar 2021 kl. 08:00 EST. Den kan ses på CES-nettstedet og http://Exhibition.LG.com.

11. – 14. januar 2021 vil bransjeledere og kommende stjerner samles virtuelt for å peke ut retningen for fremtidig innovasjon, som er drivkraften til den stadig voksende teknologibransjen. Den første heldigitale CES 2021 vil være en plattform for å lansere produkter, engasjere seg med globale merkevarer og definere fremtiden for bransjen. Ved å gjennomføre arrangementet heldigitalt kan teknologibransjen på trygt vis dele ideer og introdusere produktene som vil forme vår fremtid.

Erik Svalberg

Nordisk produktspesialist Home Electronics +46 73 773 00 01

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.