LGs FLAGGSKIPMODELL NORDIC PRESTIGE PLUS FÅR TOPPRESULTAT PÅ SCOP VED VEDLIKEHOLDSVARME

– I en test av SCOP-verdi ved bruk av Low Heat-funksjonen fikk LGs varmepumpe Nordic Prestige Plus hele 6,33 i testresultat av teknologisk institutt i Danmark.

Oslo, 7. oktober 2015 – LGs flaggskipmodell i varmepumpesegmentet, Nordic Prestige Plus, ble nylig testet av det teknologiske instituttet i Danmark. Testen gikk ut på å måle SCOP-verdien i Low Heat-modus, altså når varmepumpen brukes til vedlikeholdsvarme. Resultatet viste at Nordic Prestige Plus hadde en fantastisk Low Heat SCOP på hele 6,33 ved en innetemperatur på 9 °C. Det viser at modellen gir svært høy effekt ved bruk av Low Heat-funksjonen. Den høye verdien skyldes at Nordic Prestige Plus er utviklet og tilpasset spesielt for det nordiske klimaet og at LGs effektive inverterkompressor gir en lav minimumseffekt.

Bakgrunnen for testen er at varmepumper ofte blir benyttet til å varme opp hytter og fritidshus i den kalde årstiden. Og da brukes ofte Low Heat-funksjonen for å skape vedlikeholdsvarme. På LGs varmepumper betyr det at pumpen jobber for å holde innetemperaturen et sted mellom ni og tretten grader. Ettersom dette er et vanlig bruksområde, ønsket LG å finne ut hvor bra Nordic Prestige Plus presterer under slike forhold.

– Vi er veldig glad for at vi gjennomførte denne testen og at vi oppnådde et så bra resultat, sier Stefan Lögdberg, nordisk salgssjef for LGs kjøle- og varmeprodukter. Vi er første ute i Norden med å teste SCOP-verdien ved Low Heat, og vi mener at det er en viktig verdi å vise. For sluttforbrukere som hovedsakelig bruker varmepumpen til å holde varmen i sommerhuset om høsten og vinteren, er det svært relevant å vite om varmepumpen presterer bra under slike forhold. Vi tror at testresultatet kan fungere som et troverdig kvalitetsstempel for disse forbrukerne, og håper at dette blir et nyttig salgsargument for våre forhandlere.

LG Nordic Prestige Plus er oppfølgeren til Nordic Prestige, som i 2013 oppnådde tidenes beste testresultat i SPs varmepumpetest, som ble gjennomført på oppdrag av energimyndighetene i Sverige. Nordic Prestige Plus har både høyere SCOP og høyere kapasitet ved lave temperaturer enn Nordic Prestige, og er testet ned til -25 °C. I tillegg er Nordic Prestige Plus forberedt for WiFi-tilkobling for smart og enkel styring via mobilen. I likhet med alle nyere varmepumper fra LG er den konstruert og testet for Norden, og leveres med ti års materialgaranti på kompressoren.

Høyoppløselige bilder
For høyoppløselige bilder, gå til LGs bildearkiv og skriv «prestigeplus» i søkeruten til venstre.

For yderligere information, kontakt:

Susanne Persson
Nordic PR Manager

Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

Stefan Lögdberg
Nordic Sales Manager AE
Box 83, 164 94 Kista
Mobil: +46 (0) 735 23 40 23

E-post: stefan.logdberg@lge.com

Om LG ElectronicsLG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 83 000 ansatte fordelt på 119 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 55,91 milliarder for 2014. LG består av fire forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2014 til nær 2,2 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Air Conditioning & Energy SolutionsLG Electronics Air Conditioning & Energy Solution Company er et global ledende selskap på markedet for oppvarming, ventilasjon, luftkondisjonering (HVAC) og energiløsninger. Selskapet tilbyr et bredt utvalg innen konsumentprodukter og industri- og spesialiserte luftkondisjoneringssystemer samt LED-belysning. LG AE har ekspandert innen spesialiserte B2B-løsninger med sentralt fokus på miljøvennlighet og energieffektivitet. Gjennom innovativ teknikk, store investeringer i forskning og utvikling, samt effektive markedsføringsstrategier har LG AE slått sin egen salgsrekord hvert år siden år 2000.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

Relatert innhold

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.