LGs nye WashTower bekreftet for Norden

LGs nye WashTower bekreftet for Norden

Den nye vaskeløsningen fra LG har et plasseffektivt og praktisk design, der brukeren står i fokus med hjelp av smarte funksjoner. Nå er LG WashTowerTM bekreftet for det nordiske markdet, med salgstart i 2023.

WashTower™, som ble presentert på IFA 2022, er et nytt produkt som kombinerer en seperat vaskemaskin og tørektrommel. Gjennom et felles kontrollpanel, plassert mellom de to maskinene, kan brukeren styre både vaskemaskinen og tørketrommelen, og på en smidig måte administrere innstillinger og funksjoner.

Plasseffektiv, brukervennlig og bærekraftig

WashTower er en ideell vaskeløsning, både for mindre rom som baderom og for storfamiliens vaskerom, ettersom det nye vasketårnet har en generøs kapasitet på hele 13 kg i vaskemaskinen og 10 kg i tøretrommelen. Den lavere høyden gir enklere tilgang til tøyvasken i tørketrommelen og smidigere filterhåndtering. Både vaskemaskinen og tørketrommelen har best mulig energiklasse, for et mer bærekraftig energiforbruk og positive effekter på husholdningens strømregning.

LG har tidligere i 2022 nok en gang oppnådd den høyeste statusen i EcoVadis bærekraftsevaluering, noe som bare én prosent av de evaluerte selskapene oppnår.

Smarte funksjoner

WashTowers innovasjon tar brukeropplevelsen til nye høyder gjennom avansert vasketeknologi. Ved hjelp av AI DD™ (Artificial Intelligence Direct Drive™) kan vaskemaskinen ikke bare identifisere vekten av tøyet, men også hvilken type tekstil tøyet er laget av. Deretter kan den benytte det mest passende vaskeprogrammet for hver vask. Gjennom dette behandles tøyet mer skånsomt, og bevarer stoffer og farger så lenge som mulig. Med Smart Pairing™-funksjonen synkroniseres tørketrommelen sine innstillinger ut ifra vaskemaskinen[1] sine innstillinger.

Om nye WashTower™ Compact

• Plasseffektivt: passer både i store husholdninger og mindre rom takket være vaskekapasiteten og det kompakte designet.
  • Brukervennlig og effektiv med AI DD, Smart Pairing og TurboWash.
  • Sensorer som kan identifisere tekstiltype og vekt for en mer skånsom vask.
  • Energiklasse A for vaskemaskinen og A+++ for tørketrommelen.
  • Ripebestandige dører i herdet glass for et førsteklasses design som er laget for å vare.

For å laste ned bilder med høy oppløsning, klikk her.

[1] Tested av Intertek i juli 2022. Sammengligning av den totale vasketiden for vasking og tørking av to par pyjamas med TurboWash ™ 360-funksjon og Prepare to Dry-alternativet. Resultatene kan variere avhengig av vektsammensetningen og miljøfaktorer.

Om LG Electronics Home Appliance & Air Solution Company

LG Home Appliance & Air Solution Company er en global leder innen husholdningsapparater, smarthusløsninger, luftrensingsløsninger samt visjonære produkter med LG ThinQ AI. Selskapet lager forskjellige løsninger med sin bransjeledende kjerneteknologi og er forpliktet til å gjøre livet bedre og sunnere for forbrukerne ved å utvikle gjennomtenkt utformede kjøkkenapparater, hvitevarer, HVAC, og luftrensingsløsninger. Sammen gir disse produktene en økt komfort, fantastisk ytelse, effektiv drift og overbevisende helsefordeler. For flere nyheter om LG, besøk www.LGnewsroom.com.

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.