MED LG V30'S ThinQ LANSERES NYE INTEGRERTE AI-FUNKSJONER PÅ MWC 2018

MED LG V30'S ThinQ LANSERES NYE INTEGRERTE AI-FUNKSJONER PÅ MWC 2018

OSLO 25. februar 2018 – Denne uken lanserer LG Electronics (LG) for første gang en ThinQ telefon på Mobile World Congress 2018 i Barcelona. Bygget på fundamentet fra LG V30s plattform, har LG V30SThinQ integrert AI-teknologi for de mest brukte funk-sjonene for dagens brukerbehov. ThinQ ble introdusert under CES 2018 for å identifisere alle LGs husholdningsapparater, forbrukerelektronikk og tjenester som kan bruke kunstig intelligens. Med visjonen om å bli et brukerorientert AI-selskap som setter menneskene først. LG’s visjon for ThinQ er å promotere kunstig intelligens som en brukervennlig og mindre skremmende teknologi.

LG startet arbeidet med å lage en differensiert og intuitiv AI-basert løsning for de mest brukte telefonene. Arbeidet startet for omtrent ett år siden og med et spesielt fokus på kamera og talegjenkjennelsefunksjonen. Resultatet av dette er et smartere kamera som er enda enklere å bruke (Vision AI), mens talefunksjonen (Voice AI) er signifikant forbedret når det kommer til bredden av antall talte kommandoer.

Vision AI: Intuitiv fotografering

Vision AI inkluderer tre nye intelligente kamerafunksjoner: AI CAM, QLens og Brigth Mode, som automatiserer og forbedrer smarttelefonens fotograferingsopplevelse for både nybegynnere og erfarne fotoentusiaster.

AI CAM analyserer objektet i skjermen og anbefaler en kategori for et optimalt sluttresultat. Det finnes åtte kategorier: Portrett, mat, dyr, landskap, by, blomster, soloppgang og solnedgang. Hvert modus forbedrer karakteristikken av objektet og tar faktorer som synsvinkler, farge, refleksjon, lys og metning i betraktning.

QLens tar ytterligere fordel av AI-teknologiens gjenkjennelsesfunksjon med sin QR-kode skanner, som forbedrer netthandelopplevelsen. Du kan ta bilde av et produkt du er interessert i med QLens for å få informasjon om hvor du kan kjøpe produktet til den billigste prisen på nett, samt anbefaling om liknende produkter. Du kan også gjennomføre et bildesøk med QLens for å finne liknende eller like bilder av mat, mote og kjendiser eller detaljert informasjon om landemerker som bygninger og statuer.

LG V30SThinQ er signifikant forbedret for å ta bilder i dårlig belysning takket være Brigt Mode-funksjonen. Istedenfor kun å måle lyset i omgivelsene, slik andre smarttelefoner gjør, vil AI-funksjonen bruke algoritmer for et bedre belyst og et støyfritt resultat.

Voice AI: LG-eksklusive talekommandoer

En ny funksjon er talestyrt AI som lar brukere kjøre apper og endre innstillinger gjennom kun å bruke talekommandoer. LG-eksklusive talekommandoer fungerer parallelt med Google Assistant og eliminerer nødvendigheten av å bla seg gjennom menyvalg og lar brukeren direkte få tilgang til spesifikke funksjoner.

Mer minne, mer lagringsplass og flere farger

LG V30SThinQ tar flaggskipet til et nytt nivå med oppgraderte funksjoner som til og med vil tilfredsstille den mest krevende brukeren. Med 6GB RAM er enkel multitasking og rask ytelse nesten garantert. Lagringskapasiteten på 128 GB i LG V30SThinQ og 256 GB i LG V30S+ThinQ betyr at kundene nærmest aldri vil gå tom for plass. I de sjeldne tilfeller hvor det skjer, gir microSD-porten mulighet for enda mer lagringsplass, helt opp til 2TB.

Smarttelefonen er fortsatt den tynneste og letteste med skjermer på 6 tommer eller mer. LG V30SThinQ er på ingen måte en lettvekter når det kommer til seighet og holdbarhet. Den har bestått 14 MIL-STD 810G tester og er godkjent av det amerikanske forsvarsdepartementet. Den nye fargen, Moroccan Blue, på LG V30SThinQ er oppdatert med et hint av grønn, mens LG V30S+ThinQ er tilgjengelig i en ny sofistikert Platinum Grey. Begge enhetene har en lentikulær finish på baksiden som viser forskjellige nyanser under visse lysforhold.

Utvider smarttelefonenes AI-opplevelse

Rekken av AI-teknologier i LG V30SThinQ er bare begynnelsen av selskapets fornyede strategi for å skape mer intelligente smarttelefoner som setter forbrukernes behov fremfor alt annet. Mens LG V30SThinQ tilbyr slike avanserte funksjoner ut av esken, vil eksis-terende LG G6 og LG V30-enheter motta viktige AI-funksjoner i fremtidige oppdaterte datoer over-the-air. Ytterligere LG-smarttelefoner vil bli vurdert for fremtidige AI-oppgraderinger, avhengig av maskinvare og andre faktorer for den beste brukeropplevelsen.

− Mange bedrifter snakker om AI, men vi leverer allerede på vårt løfte ved å integrere intelligent teknologi i LG V30SThinQ, for funksjoner som oftest brukes av våre kunder for et helt nytt bekvemmelighetsnivå som aldri før har vært tilgjengelig i en smarttelefon av dette kaliberet, sier Hwang Jeong-Hwan, president og administrerende direktør i LG Mobile Communications Company.

− Vi vil fortsette å introdusere nye AI-muligheter for å øke brukervennligheten og demonstrere til våre kunder at vi er forpliktet til å levere en flott brukeropplevelse som fortsetter lenge etter kjøp av en LG-telefon.

Deltakere på MWC 2018 oppfordres til å besøke LGs stand i Hall 3 på Fira Gran Via fra 26. februar til 1. mars for mer informasjon om LG V30SThinQ .

Nøkkelspesifikasjoner

• Brikkesett: Qualcomm® Snapdragon ™ 835 Mobile Platform
  • Bildeskjerm: 6.0-tommer 18:9 QuadHD+ OLED FullVision Display (2880 x 1440 / 538ppi)
  • Minne:
  • - LG V30SThinQ : 6GB RAM / 128GB ROM / microSD (opp til 2TB)

- LG V30S+ThinQ : 6GB RAM / 256GB ROM / microSD (opp til 2TB)

• Kamera:
  • - Bak: 16MP Standard Angle (F1.6 / 71°) / 13MP Wide Angle (F1.9 / 120°)

- Front: 5MP Wide Angle (F2.2 / 90°)

• AI: AI CAM / QVoice / QLens / Bright Mode / AI Haptic / Google Assistant
  • Batteri: 3300mAh
  • Operativsystem: Android 8.0 Oreo
  • Størrelse 151.7 x 75.4 x 7.3mm
  • Vekt: 158g
  • Nettverk: LTE-A 4 Band CA
  • Tilkoblinger Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac / Bluetooth 5.0 BLE / NFC / USB Type-C 2.0 (3.1 compatible)
  • Farget:
  • - LG V30SThinQ : New Moroccan Blue

- LG V30S+ThinQ : New Platinum Gray

• Annet: IP68 Water and Dust Resistant / MIL-STD 810G Compliant / 32-bit Hi-Fi Quad DAC / HDR10 / Google Daydream / UX 6.0+ / Voice Recognition / Face Recognition / Fingerprint Sensor / Qualcomm® Quick Charge™ 3.0 Technology / Wireless Charging
  • Emner

Om LG Electronics Mobile Communications

LG Electronics Mobile Communications Company er ett globalt ledende selskap innen mobilkommunikasjon. Gjennom avansert teknikk og innovativt design skaper selskapet produkter som gir en bedre livsstil for konsumenter verden over via en komplett smarttelefon-opplevelse. Gjennom å kontinuerlig utvikle konkurransekraftig teknikk innen områdene skjerm, kameraoptikk, lyd og batteri skaper LG telefoner og bærbare PCer som passer et brett spekter av konsumenters ulike livsstil over hele verden. LG streber mot en mobilopplevelse som strekker seg utenfor den tradisjonelle smarttelefonen. For mer informasjon, besøk www.LG.com.

For ytterligere informasjon, kontakt:

LG Electronics, Inc.

Ken Hong

ken.hong@lge.com

www.LGnewsroom.com

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.