Modellserien LG OLED Objet vinner iF Gold Award for Design Excellence

Modellserien LG OLED Objet vinner iF Gold Award for Design Excellence

Forbrukermodeller med livstilsfokus gjør inntrykk på iF-jurien

OSLO, april 14, 2022 — En jury bestående av 132 høyprofilerte designeksperter fra over 20 land har tildelt LG 20 utmerkelser, blant dem iF Gold Award for LG OLED Objet Collection (modell 65Art90). Av de 20 utmerkelsene var 16 i kategorien for produktdesign og tre for brukergrensesnitt (UI). Av årets cirka 11 000 innsendte bidrag mottok kun 73 iF Gold Award.

Produktene evalueres basert på hvordan de skiller seg ut og påvirker markedet, i ni ulike kategorier – produkt, emballasje, kommunikasjon, interiørarkitektur, profesjonelt konsept, brukeropplevelse (UX) og brukergrensesnitt (UI).

LG OLED Objet Collection, en produktserie i kategorien Lifestyle-TV, vant den gjeveste utmerkelsen, iF Gold Award, takket være sin staffeli-lignende utforming. Med sin minimalistiske stil og nøytrale farger, skaper den ro og harmoni til sine omgivelser. Det motoriserte dekselet kan senkes helt eller delvis, avhengig av bruksområde.

Andre produkter som ble prisbelønnet for sitt design inkluderer TV-modellene LG OLED evo Gallery Edition (77G2), LG OLED evo (65C2) og høyttaleren LG XBOOM 360 priser i kategorien produktdesign for sin estetikk, funksjonalitet og tekniske innovasjon.

Siden 1953 har designere og produsenter strebet etter å vinne de ettertraktede IF-prisene for design, som er anerkjent som en av de tre største utmerkelsene for produkter. Utdelingen arrangeres av iF International Forum Design GmbH med base i Hannover, som også står bak Red Dot Design Award og IDEA (International Design Excellence Award).

“Vi er beæret over å motta utmerkelsen ved iF Design Award etter også å ha mottatt utmerkelsen for fremragende design av Red Dot Design Award. LG Electronics har alltid arbeidet hardt for å tilby de beste brukeropplevelsene og den største estetiske verdien. Derfor er det stort for oss å motta annerkjennelse for arbeidet, fra en av verdens gjeveste designpriser," sier Lee Chul-bae, senior visepresident og administrerende direktør for LG Electronics Life Innovation Design Center.

Pressekontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.