MODERNE MØTER OLD SCHOOL  – LG LANSERER HIFI-SYSTEM TIL FREMTIDENS OG NÅTIDENS LYDFORMATER

MODERNE MØTER OLD SCHOOL – LG LANSERER HIFI-SYSTEM TIL FREMTIDENS OG NÅTIDENS LYDFORMATER

OSLO, 11. juni, 2013: Med LG Electronics’ nye mikrosystem CM3330W (hvit) og CM3330B (svart) går det som en lek å lytte til musikk hjemme fra et flott lydanlegg. Anlegget er enkelt å plassere, gir god lyd og er som skreddersydd til den moderne brukers krav til å kunne lytte til musikk på ulike måter fra ulike kilder. Mange av oss har fortsatt den gamle CD-samlingen, samtidig som vi laster ned MP3-låter til datamaskinen og streamer musikk via smarttelefonen fra tjenester som Spotify og Wimp.

CM3330 støtter trådløs streaming via Bluetooth og er samtidig utstyrt med flere andre lydinnganger, som gjør det enkelt å koble til og spille av musikk fra smarttelefoner, bærbare datamaskiner, nettbrett og andre kompatible enheter. CM3330 støtter også fremtidens radioteknologi, DAB. DAB er en mer effektiv og miljøvennlig teknologi, som gir mulighet for å pause og spole tilbake i programmer og motta avanserte teksttjenester eller bildeserier over radioen.

For den mere tradisjonelle musikkelsker, er CM3330 utstyrt med både CD-spiller og FM-radio. Utover trådløs tilkobling via Bluetooth, har CM3330 også USB Smart-inngang, som betyr at man enkelt kan koble til sin smarttelefon med Android eller iOS via en USB-kabel og streame musikk samtidig som at mobilens batteri lades opp.

Systemets 2.1-kanals høyttalere på 40 W og innebygde subwoofer gir en klar og fyldig lyd på tross av sin kompakte størrelse. CM3330 er også utstyrt med LGs Dynamic Loudness-algoritme, som optimerer lyden over hele lydspektret for å kompensere for lavere følsomhet i de lavere frekvensene. CM3330 støtter også filformatet FLAC (Free Lossless Audio Codec), som gir lyd av høy kvalitet uten komprimering.

Med sitt minimalistiske og stilrene utseende, passer CM3330 inn overalt – i stuen, soverommet, for ikke å snakke om ungdomsrommet eller studenthybelen. Nå om sommeren er den også perfekt til hytta. Den brukervennlige touch-designen gir CM3330 et moderne utseende. Modellen lanseres i to farger i Norden, svart og hvit, som passer til enhver smak.

Tekniske spesifikasjoner:

• Total utgangseffekt: 40 W
  • Subwoofer: 30 W (dual woofer)
  • FM-radio (samtlige modeller)
  • DAB/DAB+ (modellene CM3330BDAB og CM3330WDAB)
  • Bluetooth, som støtter LG's Bluetooth Remote-app
  • Lydinnganger: 3,5 mm, USB Smart- og Portable-inngang
  • CD-spiller, som støtter MP3, WMA, CD-R og CD-RW
  • Fjernkontroll medfølger
  • Størrelse: 520 x 87 x 180 mm
  • Vekt: 4,9 kg
  • Produktfilm: http://www.youtube.com/watch?v=3xusMXgwr4Q

Pris og tilgjengelighet

LG CM3330 fås i butikkene nå, til følgende veiledende salgspriser:

• CM3330W / CM3330B: 2 699 kr. inkl. moms
  • CM3330WDAB / CM3330BDAB: 2 999 kr. inkl. moms

Høyoppløste bilder

Høyoppløste produktbilder fås ved å gå til LG's billedarkiv og skrive ”CM3330” i søkefeltet til venstre.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 93 000 ansatte i mer enn 120 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48,2 milliarder. LG Electronics er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Selskapet er delt inn i fem forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions og Air Conditioning & Energy Solutions. Den nordiske omsetningen var rundt 2,3 milliarder NOK i 2010. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. LG HE omfatter blant annet LCD- og plasma-tv, hjemmekinosystem, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG streber alltid etter å føre teknologien fremover for å kunne forbedre mulighetene til underholdning i hjemmet og har fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilren design.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.