Nano Full LED-TV med Cinema 3D fra LG gir uslåelig bildekvalitet

Nano Full LED-TV med Cinema 3D fra LG gir uslåelig bildekvalitet

LG viser tre nye Cinema 3D-TV-er på IFA-messen i Berlin. Flaggskipet er Nano Full LED-modellen LW980W, som med en meget avansert skjermteknologi gir uslåelig bildekvalitet i både 2D og 3D - alt innpakket i stilren design.

LG styrker nå sitt 3D-TV-tilbud med tre nye Cinema 3D–modeller – LW980W, LW540N og LK950N. Utvalget omfatter nå til sammen seks modeller med den prisbelønte nye 3D-teknologien på det nordiske markedet, og det finnes dermed Cinema 3D-TV-apparater for enhver smak og lommebok.

Foredlet Cinema 3D-teknologi viser Full HD uten flimmer

Med Cinema 3D er den aktive teknologien flyttet fra brillene inn i TV-en, noe som gir enklere og betydelig billigere 3D-briller som verken krever batterier eller opplading. Teknologien er dessuten sertifisert flimmerfri og gjør det mulig å se 3D-innhold over lengre perioder uten å bli sliten i øynene.

Teknologien, som ble lansert av LG i første halvår 2011, er ytterligere forbedret og Cinema 3D kan nå vise full HD i oppløsningen 1080i.* Med 3D-teknologien Light Boost blir bildekvaliteten bedre enn på en 3D-TV med den første generasjonen aktiv teknologi. Med teknologien Wide Viewing Angle er det mulig å se 3D-TV fra stort sett alle vinkler, også liggende.

- Den nye generasjonen Cinema 3D og lanseringen av den bakbelyste LED-TV-modellen LW980W med fantastisk bildekvalitet, viser at vi virkelig mener alvor med satsingen på denne revolusjonerende nye 3D-teknologien. Med den videreutviklede Cinema 3D-teknologien kan vi tilby kundene en helt uslåelig TV-opplevelse som de dessuten kan dele med venner og familie, da det ikke koster så mye å kjøpe flere brillepar, sier markedssjef for Home Entertainment i LG Electronics Nordic, Thomas Wering.

Tre nye modeller dobler utvalget av Cinema 3D-TV

LG LW980W fås i størrelsene 47 og 55 tommer, og er LGs nye flaggskip blant LED-TV-ene. LW980W er den første Nano LED-TV med både Smart TV og Cinema 3D. Nano Full LED-teknologien innebærer at en tynn (10¯⁹m) nanofilm legges på skjermen. Filmen gir bedre spredning av lyset fra LED-pærene, noe som igjen gir mykere og jevnere bilde samtidig som den muliggjør modeller med tynnere design. To forbedringer med denne teknologien gir samlet en høyere bildekvalitet gjennom økt kontrast og bedre svartnivå:

1. Bakgrunnsbelysningen har 2 300 LED-pærer. Til sammenligning er det 300 pærer i TV-apparater med kant-LED-teknologi og opptil 1200 pærer i LGs Full LED Slim-teknologi.
    2. Micro pixel control-teknologi som gjør det mulig å stille inn flere områder på skjermen individuelt.

LG LW540N finnes i størrelsene 42 og 47 tommer og er en supertynn design-TV med ramme i børstet svart utførelse. Det gjør TV-en til et dekorativt innslag i alle typer hjem og miljøer. MCI 400 Hz sørger for at bildet alltid er fritt for ufrivillige rystelser og forsinkelser. Avansert 2D til 3D-konvertering gjør at brukeren ikke trenger å bekymre seg for mangel på 3D-innhold.

LK950N er en Cinema 3D LCD-TV med Full HD og TruMotion, som egner seg godt for hele familien. Den fås i 47 tommer og leveres med fem par Cinema 3D-briller.

Spesifikasjoner i kortversjon:

LW980W

• NANO FULL LED
  • 2D- til 3D-konvertering
  • LG Smart TV med underholdning on demand fra blant annet Viaplay, SF Anytime, TV4 og Headweb, 3D-portal og nettleser
  • Magic Motion fjernkontroll
  • MCI 1000 Hz
  • HDMI 1.4 ARC
  • 7 par 3D-briller følger med

LW540N

• LED Plus
  • 2D- til 3D-konvertering
  • HDMI 1.4 ARC
  • MCI 400 Hz
  • 7 par 3D-briller følger med

LK950N
  • LCD
  • Full HD
  • TruMotion og Picture Wizard
  • 5 par 3D-briller følger med

Du finner flere opplysninger om Cinema 3D-teknologien på www.lg.com/no/cinema3d.

Pris og tilgjengelighet

Vi regner med at samtlige modeller vil være ute i butikkene i løpet av fjerde kvartal 2011, og veiledende priser vil være:

• 55LW980W: 25 999 kr. inkl. mva
  • 47LW980W: 17 999 kr. inkl. mva
  • 47LW540N: 12 999 kr. inkl. mva
  • 42LW540N: 9 999 kr. inkl. mva
  • 47LK950N:  9 999 kr. inkl. mva

For høyoppløselige bilder besøk http://lg.qbank.se/v2.6/mb.php?h=1eda10e42db823205120e127650a9939&r=y (bruk pinkode 1003).

Ønsker du flere bilder av LGs produkter, kan du gå inn på http://www.lg.com/no/om-lg/presse-og-media/mediabank.jsp og søke på produktnavn.

* LG Electronics har oppnådd Full HD-sertifisering av det tyske testinstituttet VDE. Les mer her: http://www.lgnewsroom.com/newsroom/contents/61296

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:

For produktinformasjon:
Thomas Wering
Nordic Marketing Manager Home Entertainment
Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)735 234 026
E-post: thomas.wering@lge.com

For øvrig informasjon:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 93 000 ansatte i mer enn 120 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48,2 milliarder. LG Electronics er verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Selskapet er delt inn i fem forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions og Air Conditioning & Energy Solutions. Den nordiske omsetningen var rundt 2,3 milliarder NOK i 2010. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. LG HE omfatter blant annet LCD- og plasma-tv, hjemmekinosystem, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG streber alltid etter å føre teknologien fremover for å kunne forbedre mulighetene til underholdning i hjemmet og har fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilren design.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.