Ny lydplanke i premiumsegmentet fra LG forbedrer lydopplevelsen i hjemmet

Ny lydplanke i premiumsegmentet fra LG forbedrer lydopplevelsen i hjemmet

LG tar lyd til nye nivåer, og minsker samtidig miljøpåvirkningen gjennom hele produktets livssyklus

Oslo, 17. desember, 2021 — Under CES 2022 vil LG Electronics (LG) presentere en ny serie lydprodukter med premium ytelse, unikt design og spennende nye lydopplevelser, samtidig som de sikrer oppslukende lyd for både hjemmekino, musikk og gaming.

Toppmodellen LG Soundbar S95QR gir en surroundløsning som med sitt 9.1.5-kanals lyd og en utgangseffekt på 810 watt gir en helhetlig avansert lydløsning som tilhører high-end segmentet. Av disse lydkanalene vender fem opp, to i de separate bakhøyttalerne og tre i lydplanken – inkludert verdens første oppovervendte midtkanal. Resultatet er et klarere lydbilde med realistisk lydspredning som særlig hjemmekinoentusiaster vil elske da dialog forbedres med den oppadrettede høytaleren i midten og Dolby Atmos samt DTS:X innhold oppleves mer oppslukende. Med IMAX Enhanched kan man nyte fantastisk tredimensjonal lyd når man ser kompatibelt innhold.

LG S95QR inkluderer en rekke forbedringer som styrker opplevelsen med nye høyttalerelementer, høytalerkamre og subwoofer, der sistnevnte er større enn i tidligere løsninger. For 2022-modellen har LG også økt antall kanaler fra fire til seks, med fire front-/sideelementer i tillegg til de to oppovervedte. En annen forbedring er hvordan høyttalerne fordeler lyden jevnt over et 135 grader bredt spredningsrom. Dette grepet gir størst mulig fleksibilitet med tanke på plassering og vinkling av høytalerne som er særlig gunstig i mindre rom.

Lydplanken har også en ny mottaker med sterkere trådløst signal som tillater større avstand mellom hovedenheten og subwoofer samt bakhøyttalerne uten å ofre lydkvaliteten. Med en mer stabil trådløs tilgang eliminerer LG S95QR fall eller forsinkelser i lydutgangen for distraksjonsfri visning og lytting. I tillegg kan LG S95QR trådløst kobles til en TV ved hjelp av tilbehøret LG WOWCAST WiFi, som tillater multikanals lydavspilling. 1

LG Soundbar støtter også in-funksjoner for gaming – full støtte for variabel oppdateringsfrekvens (VRR) samt auto low latency mode (ALLM) er inkludert. Dette betyr at lyden alltid er synkronisert med bildet når du spiller på de nyeste generasjonens konsoller. 2

Støtte for tredjepartsteknologi er heller ikke utelatt – takket være LGs samarbeid med Meridian Audio, forbedrer Horizon-teknologi musikkopplevelsen i Music Mode ved å mikse to-kanals lyd til 7.1-kanaler. LGs Soundbars har også støtte for hjemmeassistenter som Google Assistant og Amazon Alexa, og gjennom smartenheter kan man enkelt kontrollere volum, spillelister og lydmodus gjennom stemmestyring.

Når LG S95QR brukes sammen med en kompatibel LG TVdrar den fordel av TV-ens AI Sound Pro-funksjon som gjør alle lyder klarere og mer realistiske. Ytterligere synergier med LGs TV-er tilbys blant annet gjennom tjenesten AI Room Calibration, samt muligheten for å kontrollere lydplanken med fjernkontrollen til TV-en.

For 2022 er LGs Soundbar-serie utviklet særlig tanke på med miljøet som gir et lavere karbonavtrykk gjennom hele produktets livssyklus. Det benyttes 100 prosent papirbasert emballasje og bruk av resirkulert plast-epoksy til produktets ytre skall. Det brukes også et nytt og lettere komposittmateriale til å senke vekten av produktet, og dermed også utslipp under transport.

Fra 4. januar kan besøkende på LGs virtuelle CES-stand oppleve de siste innovasjonene innen lyd. I den internaktive løsningen vises LGs fullstendige utvalg av Soundbars for 2022, XBOOM 360, UltraGear Gaming Speaker og trådløse hodetelefoner i TONE Free-serien, inkludert CES 2022 Innovation Award-vinneren FP9 med 3D Sound Stage og Whispering Mode.

Følg LG under CES med emneknaggen #LGCES2022.

1 LG WOWCAST selges separat

2 4K 120 Hz HDR passthrough støttes ikke for gaming

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment er en bransjeledende innen TV og audiovisuelle systemer, samt globalt anerkjent som innovatør innen OLED TV-er som omdefinerer premium TV-produktkategorien. LG er forpliktet til å forbedre kundenes liv gjennom innovative hjemmeunderholdningsprodukter med OLED og QNED Mini LED TV-teknologi med Quantom Dot NanoCell og lydsystemene utviklet sammen med Meridian Audi. For flere nyheter fra LG, besøk www.LGnewsroom.com

Pressekontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.