Opplev det beste i Windows Phone 7 med nye LG Optimus 7

Opplev det beste i Windows Phone 7 med nye LG Optimus 7

LG Electronics lanserer i dag selskapets første Windows Phone 7-baserte mobiltelefon, LG Optimus 7. Kombinasjonen av LGs teknologi og Microsofts operativsystem gjør at brukere av LG Optimus 7 kan gjøre mer med færre steg og med dette få en helt ny mobilopplevelse.

– Vi har utviklet LG Optimus 7 for å gjøre det enkelt for brukerne å skape og dele innhold, som for eksempel HD-film. Gjennom vårt nære samarbeid med Microsoft har vi realisert vår visjon om hvordan en Windows Phone 7-telefon bør være, sier Erik Andersson, produktsjef for Mobile Communication i LG Electronics, Norden.

Det nære samarbeidet mellom Microsoft og LG gjør LG Optimus 7 til en unik mobiltelefon. Brukerne får tilgang til nyskapende nyheter i Windows Phone 7 sammen med unike funksjoner som allerede finnes i LGs mobiltelefoner. Blant disse funksjonene er Play To, Augmented Reality (AR) og Voice-to-Text. Funksjonene finnes tilgjengelig som Live Tiles i Windows Phone 7, oppdelt i seks hubber slik at informasjonen er så tilgjengelig som mulig.

– Vi er veldig glade for å samarbeide med LG, som er en innovatør på mobilmarkedet. Windows Phone 7 er utviklet og designet for at brukeren skal kunne koble sammen venner, jobb og alt som er viktig i livet på en helt ny måte. LG er en viktig partner for å virkeliggjøre denne opplevelsen for konsumenter rundt om i verden, sier Peter Wissinger, Business Group Lead for Mobile Communications Business i Microsoft i Norden.

Opplev og del underholdning hvor som helst

LG Optimus 7 er et gjennombrudd og en helt ny standard for mobil underholdning. Med Play To, som er en teknologi for deling av multimedia og som bygger på DLNA-standarden, blir det enkelt å sende innhold som bilder, filmer eller musikk trådløst til andre enheter med DLNA-støtte, som for eksempel en TV eller et hjemmekinoanlegg.

AR-applikasjonen ScanSearch er en annen unik funksjon som bare finnes på LG Windows Phone 7-telefoner. Applikasjonen gir brukeren tilgang til informasjon om alt fra shopping og restauranter til været eller nærmeste bank, gjennom ett enkelt tastetrykk.

LGs Voice-to-Text-funksjon gjør at brukeren kan snakke inn det man normalt må skrive for hånd. Dermed kan statusoppdateringer på Facebook, Twitter-meldinger eller e-post og huskelapper lages uten å skrive på skjermen. Voice-to-Text-fuksjonen gir begrepet handsfree en helt ny mening.

Selvfølgelig kan du spille spill og lytte til musikk med den nye LG Optimus 7. Alt innhold samles i hubbene Games og Music+ Video og blir dermed enkelt tilgjengelig for brukerne. Brukere får tilgang til sine favorittspill og musikk når de vil og hvor de vil.

Skap ditt eget innhold

LG Optimus 7 er utstyrt med kamera på fem megapiksler, som ikke bare tar stillbilder med enestående kvalitet, men også film i 720p HD-oppløsning i 16:9-format. Selvfølgelig kan LG Optimus 7 også spille av innhold i samme oppløsning, noe som gjør det mulig å vise HD-filmer når som helst og hvor som helst. Kameraets Intelligent Shot-funksjon gjør det enkelt å ta perfekte bilder uten spesielle innstillinger og med Panoramic Mode kan man sette flere bilder sammen til ett panoramafotografi.

Nye måter å organisere på

Med det nye grensesnittet til LG Optimus 7 og Windows Phone 7 blir det enklere enn noensinne å navigere riktig. Innholdet er delt inn i seks ulike hubber, kalt Live Tiles. Hubbene, som består av People, Pictures, Games, Music+Video, Marketplace og Office, organiserer informasjonen i telefonen på en logisk måte, slik at alt som hører sammen samles på ett sted.

Stor på underholdning - liten i lommen

LG Optimus 7 har en skjerm på 3,8 tommer med en oppløsning på 800x480, noe som gir skarp og klar gjengivelse av alt som vises. Modellen har ytterligere 16 gigabyte med internminne bygd for å lagre hundrevis av MP3-filer, timevis med film og hundrevis av applikasjoner. Den har også et ekstra stort batteri (1500 mAh) som gjør det mulig å bruke alle funksjonene i flere timer. Selvfølgelig varer batteriet også for uendelige mengder vanlige samtaler.

LG Optimus 7 vil være tilgjengelig i butikkene i månedsskiftet oktober/november til en veiledende pris i underkant av 5000 kroner inklusiv mva.

Høyoppløselige bilder

For høyoppløst bilde, klikk på bildet over, så kommer du direkte du til LG Electronics bildearkiv. For andre bilder klikk her, og søk på valgfritt ord eller modellnavn.

Om LG

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design skaper selskapet produkter som tilbyr kunder over hele verden en optimert mobil opplevelse. I tillegg driver LG utviklingen av konvergerende teknologi og mobile dataprodukter. LGs ambisjon er å beholde sin ledende rolle innenfor mobil kommunikasjon gjennom tiltalende design og smart teknologi.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.