Skype og 3D Zone-nyheter i LG Smart TV

Skype og 3D Zone-nyheter i LG Smart TV

Smart TV er en av de heteste trendene på TV-markedet. I forbindelse med IFA-messen i Berlin presenterer LG Electronics flere nye og spennende tjenester som gjør din LG Smart TV enda smartere.

Med LG Smart TV får du all den underholdningen du måtte ønske, når du måtte ønske, direkte i TV-en, hjemmekinosystemet, Blu-ray-spilleren eller Smart TV-boksen.

Noen få tastetrykk på fjernkontrollen gir deg tilgang til sosiale medier, filmer, musikk, nyheter, sport og TV-serier. På IFA-messen i Berlin lanserer LG nye Smart TV-tjenester som Skype, 3D Zone og Red Bull TV, slik at du kan kjøre videosamtaler, vise 3D-innhold som filmtrailere, sport og tegnefilmer, spille enklere TV-spill og mye mer. I tillegg åpnes LG Apps, som i øyeblikket kan tilby rundt 100 programmer som kan lastes ned til TV-en, og antallet er stadig økende.

Fra før tilbyr LG Smart TV populære lokale premiumtjenester som Viaplay, Headweb, TV4 Play og SF Anytime. I tillegg finnes innebygde programmer for sosiale medier som YouTube, Facebook og andre tjenester vi kjenner fra PC-en. LGs Smart TV har også en nettleser som er utviklet av LG og tilpasset for bruk på en TV.

- Siden vi lanserte LG Smart TV-konseptet i fjor er det blitt utviklet en rekke nye og spennende programmer som har gjort TV-en til et underholdningssenter som ikke er knyttet til TV-programmet. På IFA viser vi for første gang en rekke nye globale tjenester, og i løpet av høsten vil det komme enda mer spennende innhold. Noe av det mest etterlengtede er Skype, hvor man nå ikke lenger er bundet til en PC, men kan sitte behagelig foran TV-en og video-chatte med slekt og venner, sier markedsleder for Home Entertainment i LG Electronics Nordic, Thomas Wering.

Skype på TV-en gjør videosamtalene morsommere og enklere enn noen gang

Videosamtaler via Skype har blitt en populær tjeneste for alle som ønsker å holde kontakt med kjente og kjære som er på reise eller bor langt unna. Når LG nå lanserer Skype i sine TV-apparater med Smart-TV* blir dette enklere og morsommere. For å bruke Skype må du installere en webkamerapakke som er å få kjøpt som ekstrautstyr. Deretter er det bare å logge på og ringe opp. Webkamerapakken, som inneholder webkamera og hodesett, er kompatibel med LGs TV-apparater og enkel å installere. Veiledende pris er 949 kr. inkl. mva.

Masse underholdning med 3D Zone og Red Bull TV

Nå trenger du ikke lenger bekymre deg for manglende 3D-innhold på 3D-TV-en. Alle som har en LG Smart TV med 3D-funksjon kan nemlig glede seg til det nye programmet LG 3D Zone, som kan lastes ned gratis fra LG Apps i Smart TV-grensesnittet. I 3D Zone har LG samlet masse 3D-materiale av høy kvalitet som f.eks. filmtrailere, filmer, sport, dokumentarer og tegnefilmer.

Et annet nytt og spennende program som lanseres i LG Smart TV, er Red Bull TV. De populære programmene fra TV-kanalen www.redbull.tv flytter nå inn i LGs Smart TV. Her tilbys både direkte-streaming av ekstremsport og Red Bull TV-serier samt programmer on demand.

Samtlige funksjoner i LG Smart TV kan styres enten med den responsive fjernkontrollen Magic Motion Remote som følger med, eller med en smarttelefon ved hjelp av programmet LG TV Remote, som kan lastes ned til mobiltelefoner med Android, iPhone OS og Windows Phone 7.

For høyoppløselige bilder besøk http://lg.qbank.se/v2.6/mb.php?h=1eda10e42db823205120e127650a9939&r=y (bruk pinkode 1003).

Ønsker du flere bilder av LGs produkter, kan du gå inn på http://www.lg.com/no/om-lg/presse-og-media/mediabank.jsp og søke på produktnavn.

* Skype fungerer bare med LGs TV-apparater med Smart TV, ikke med hjemmekinosystemer, Blu-ray-spiller eller Smart TV-boks.

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:

For produktinformasjon:

Thomas Wering
Nordic Marketing Manager Home Entertainment
Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)735 234 026
E-post: thomas.wering@lge.com

For øvrig informasjon:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 93 000 ansatte i mer enn 120 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48,2 milliarder. LG Electronics er verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Selskapet er delt inn i fem forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions og Air Conditioning & Energy Solutions. Den nordiske omsetningen var rundt 2,3 milliarder NOK i 2010. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. LG HE omfatter blant annet LCD- og plasma-tv, hjemmekinosystem, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG streber alltid etter å føre teknologien fremover for å kunne forbedre mulighetene til underholdning i hjemmet og har fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilren design.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.