Smarte lagringsløsninger for hjem og jobb

Smarte lagringsløsninger for hjem og jobb

Nettverksbasert lagring ( NAS) gjør det enkelt å lage sikkerhetskopier av datafilene dine, samt gjøre filer tilgjengelig for flere brukere  samtidig – uansett om det gjelder deling av feriebilder, musikk eller filmer på hjemmenettverket, eller arbeidsdokumenter og filer på  nettverket på jobben. LG lanserer nå  en hel rekke NAS-enheter som er fulmatede med avanserte funksjoner uten at det går på bekostning av brukervennlighet.

N1T1

LG N1T1 er den perfekte løsningen for deg som vil lagre og dele filer på hjemmenettverket. Enheten er kompakt med en smal og elegant design, noe som gjør den enkel å plassere hvor som helst. N1T1 har en DVD-leser og -skriver, plass til en harddisk og kan brukes som en nettverkslagringsenhet. I tillegg kan enheten også brukes som ekstern harddisk og ekstern DVD-leser/-skriver

N1T1 er DLNA-merket.Produkter som har denne merkingen kan kommunisere sammen, uavhengig av hvilken produsent som har laget de ulike enhetene du bruker. Dette innebærer at du kan spille av mediefiler som filmer og musikk som er lagret på  N1T1 direkte på en DLNA-TV, DLNA-PC eller annen enhet med DLNA-merket via det lokale nettverket. N1T1 kan også lage sikkerhetskopier av viktige filer på flere datamaskiner i nettverket. Går du tom for plass på harddisken, skrives filene direkte til DVD-spilleren i stedet.

N2B1

LG N2B1 er verdens første NAS-enhet med integrert optisk enhet som både leser og skriver Blu-ray-formatet. DLNA-sertifisering og støtte for iTunes gjør enheten til TV-stuens midtpunkt - musikk, filmer og bilder kan enkelt strømmes til PCen, fjernsynet, smart-telefoner og andre enheter med DLNA-støtte.

Enheten har plass til to fysiske harddisker som kan byttes ut under bruk, noe som gir en maksimal lagringsplass opp til hele fire terrabyte avhengig av konfigurasjonen. Nettverksforbindelse, USB 2.0, samt en fire-i-en-kortleser gjør det enkelt å lagre og hente informasjon fra enheten, som installeres i nettverket med et enkelt tastetrykk.

N2B1 har dessuten motatt en rekke utmerkelser, blant annet en pris for beste oppbevarings- og backup-løsning av TIPA – en global organisasjon bestående av en hel rekke foto- og bildebehandlingstidskrifter i ulike land.

N4B2

Med plass til fire harddisker og en maksimal lagringskapasitet på åtte terabyte er LG N4B2 en ideel lagringsløsning for små bedrifter med behov for kompetente og enkle lagrings- og backup-løsninger. Diskene kan konfigureres i et antall ulike RAID-innstillinger for maksimal lagringsplass. Den innebygde Blu-ray-enheten kan brukes til å lagre informasjon på optiske disker med en kapasitet på hele 50 gigabyte.  ndre funksjoner inkluderer kvotering av diskplass per bruker.

Alle modellene har mulighet for fjernlukking via dynamisk DNS, hvor hver enhet leveres med et underdommene helt kostnadsfritt. Dette domenet kan brukes til å hente og lagre filer på sikker måte fra steder utenfor bedriftens interne nettverk.En enkel  lenkefunksjon gjør det mulig for brukerne å sende direktelenker til filer på NAS-enheten (opp til 2Gb per fil) via e-post til eksterne mottakere. Mottakeren trenger kun å klikke på lenken for å laste ned filen.

Pris og tilgjengelighet

N1T1DD1 er tilgjengelig i slutten av juni til en veilende utsalgspris på 1 699 kr inkl moms

N2B1DD2 er tilgjengelig til en veilende utsalgspris på 2499 kr inkl moms

N4B2NDA er tilgjengelig til en veilende utsalgspris på 8999 kr inkl moms

Tekniske spesifikasjoner

LG N1T1

• HDD Bays – Drive Bays: 1
  • Drive Capacity – up to 2TB
  • ODD – Slot-in DVD-Rewriter
  • USB 2.0 – 1 (Rear)

LG N2B1

• HDD Bays – Drive Bays: 2
  • Drive Capacity – up to 4TB
  • ODD – Blu-ray Rewriter
  • RAID – RAID 0, 1, JBOD, RAID1+JBOD, Individual
  • Ports – Memory Card Reader: 4-in-1 (SD, MMC, MS, xD)
  • Ethernet – 10/100/1000
  • USB 2.0 – 3 (Top 1, Rear 2)
  • e-SATA – 1 (Rear)
  • User Interface – LCD: 16*2 characters

LG N4B2

• HDD Bays – Drive Bays: 4
  • Drive Capacity – 500GB up to 8TB
  • ODD – Blu-ray Rewriter
  • RAID – RAID 0, 1, 5, 1+0, JBOD, Individual
  • Ports – Memory Card Reader: 4-in-1 (SD, MMC, MS, xD)
  • Ethernet – 10/100/1000
  • USB 2.0 – 3 (Front 1, Rear 2)
  • e-SATA – 1 (Rear)
  • User Interface – LCD: 16*2 characters

Høyoppløselige bilder

For høyoppløst bilde, klikk på bildet over, så kommer du direkte du til LG Electronics bildearkiv. For andre bilder klikk her, og søk på valgfritt ord eller modellnavn.

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:

Martin Berglund

Business Solutions Marketing Coordinator

Box 83, SE-164 94 Kista
Tlf: +46 (0)8 566 416 57
Mobil: +46 (0)735 234 029
E-post: martin.berglund@lge.com

Josephine Pedersen
PR- and Brand Execution Manager
Box 83, SE-164 94 Kista
Tlf: +46 (0)8 566 415 63
Mobil: +46 (0)708 121 990
E-post: josephine.pedersen@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

Relatert innhold

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.