Sport, filmer og serier fra Viasat rett inn på LG-TVen

Sport, filmer og serier fra Viasat rett inn på LG-TVen

LG lanserer nå Viasat OnDemand som tjeneste på sine TVer med NetCast-funksjon. Med Viasat OnDemand får TV-seere tilgang til direktesendt sport, som UEFA Champions League, Formel 1 og NHL-hockey, en egen videokiosk, samt et bredt utvalg av filmer og TV-programmer fra populære kanaler som TV3, Viasat 4, TV1000, Viasat Explorer og Viasat History.

– Vi er veldig glade for å kunne presentere et strategisk samarbeid mellom LG Electronics og Viasat i det nordiske markedet. Når vi tilbyr Viasats populære OnDemand-tjeneste via bredbånd direkte til våre TVer, får brukerne større valgfrihet og mulighet til å styre TV-tittingen på en enkel måte. De får tilgang til internasjonal  toppfotball, populære TV-serier, filmer og mye mer – alt på deres egne premisser og uavhengig av hvilken TV-operatør de har i huset, sier Bjørn Ove Drabløs, administrerende direktør i LG Electronics Norden.

– Samarbeidet med LG er et viktig skritt mot å øke tilgjengeligheten for vår Viasat OnDemand-tjeneste, som nå er tilgjengelig via Viasat HD-mottakere, på nettsiden viasatondemand.no, på mobiltelefoner og via TVer med internettilgang. Viasats  fokus er å fortsette å tilby et uovertruffent utvalg av førsteklasses sport, film og TV-programmer til våre kunder, uavhengig av plattform, når som helst og hvor som helst, sier administrerende direktør Erik Z. Børresen i Viasat.

Viasat OnDemand har en egen startside i det brukervennlige NetCast- grensesnittet på LGs TVer, og herfra kan alt innhold nås. For å bruke tilbudet må man opprette en brukerkonto på www.viasatondemand.no, samt ha en TV som er tilknyttet bredbånd. Som bruker kan man velge mellom å abonnere på ulike pakker eller kjøpe engangstilgang til filmer og sportssendninger. Kostnaden for tjenesten man velger belastes kredittkortet som er knyttet til kontoen.

I sportsdelen tilbys direktesendinger fra eksempelvis UEFA Champions League, UEFA Europa League, Formel 1, Cecilia Brækhus’ boksekamper, PGA Tour, NHL og mye mer. Programmer fra TV3 og Viasat 4 vil være tilgjengelige via Underholdningspakken. I Viasats videobutikk finnes over 1500 filmer i alle tenkelige sjangre. Filmene koster fra ni kroner og er tilgjengelige i ett døgn fra filmen settes i gang.

Viasat OnDemand er tilgjengelig fra og med nå i alle LGs TVer med NetCast-funksjon. Alle som allerede har en LG-TV med NetCast-funksjon trenger bare å gjøre en enkel og gratis oppdateringer av programvaren for å få tilgang til tjenesten. Fra før tilbys tjenester som YouTube, Picasa og AccuWeather i LGs SmartTV-tilbud.

Mer informasjon om Viasat OnDemand finnes på: www.viasatondemand.no.

For å se hvilke LG-TVer som har NetCast, gå til http://www.lg.com/no/tv-audio-video/tv/index.jsp og kryss av for ”Nettverk” under ”Tilleggsfunksjoner” i menyen til venstre.

Om Viasat Broadcasting

Viasat Broadcasting er det største forretningsområdet innen den internasjonale underholdnings-kringkastingsgruppen Modern Times Group MTG AB. MTGs Viasat Broadcasting er den største fri- og betal-TV-operatøren i Skandinavia og Baltikum, og driver sine egne fri-TV-kanaler i Tsjekkia, Ungarn, Slovenia, Bulgaria, Makedonia og Ghana. I tillegg driver MTG en DTH-plattform i Ukraina, samt betal-TV-kanaler i Sentral- og Øst-Europa og i USA. MTG er den største aksjonæren i Russlands største uavhengige kringkaster CTC Media, og MTGs TV-kanaler når ut til 125 millioner mennesker i 31 land. MTG driver også det største kommersielle radionettverket i Norden og Baltikum. MTG er børsnotert på Nasdaq OMX Stockholm.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.