Større opplevelser i sofaen med LGs nye Smart TV

Større opplevelser i sofaen med LGs nye Smart TV

LGs nye Smart TV-konsept gir forbrukerne nye opplevelser fra sofaen – på en enkel måte.

På CES-messen i Las Vegas lanseres LGs nye Smart TV-konsept. Via en helt ny portal for webbaserte underholdningstjenester er brukeren aldri mer enn et par tastetrykk unna en uendelig mengde innhold. Filmer, musikk, nyheter, sport og TV-serier er tilgjengelig direkte fra sofaen – når du vil ha det.

- Ny teknologi kan oppleves som komplisert – både å installere og å bruke. LGs visjon er å gjøre hverdagen enklere gjennom teknikk. Det gjør vi i vårt nye Smart TV-konsept, som har det beste fra den nyeste teknologien, uten å gi avkall på det enkle og intuitive som vi forbinder med TV. Ikke bare blir det enklere å få tilgang til det brede utvalget i Smart TV – nå fyller vi også TVen med enda mer innhold, sier Kaveh Kiani, produktspesialist for Home Entertainment i LG Electronics i Norden.

Via en egen knapp på fjernkontrollen åpnes Smart TV-portalen. Derfra kommer du enkelt til tjenester for å spille av film eller musikk on demand, se Play-kanaler, se på YouTube-videoer, lese nyheter, oppdatere din Facebook-status eller surfe på nettet direkte på TVen. I utvalget finnes flere lokale tjenester, som for eksempel SF Anytime og Viasat OnDemand.

Styr TVen med mobilen

LG har utviklet smarte apper for både iPhone og Android, disse gjør det mulig å styre TVen – inklusive Smart TV-portalen – via mobilen. LG Smart TV er også utformet for å fungere med LGs Magic Motion-fjernkontroll, med en bevegelsessensitiv (gyrobasert) teknologi som gjør at du kan navigere i Smart TV-utvalget bare ved å bevege på hånden.

I tillegg til det webbaserte innholdet som LG tilbyr i Smart TV-portalen finnes det funksjoner for å få tilgang til innhold fra andre digitale enheter i hjemmet. Med Smart Share-funksjonen er det lett å nyte filmer, musikk og bilder direkte på TVen via andre nettverkstilkoblede produkter utstyrt med DLNA, som for eksempel en mobiltelefon eller PC. Funksjonen Media Link henter informasjon om filmen eller musikken som spilles på TVen. Den gir for eksempel et resymé av handlingen i filmen, skuespillere og regissør, eller informasjon om artisten bak sangen du hører på.

Tilgjengelighet

Den nye Smart TV-portalen vil være tilgjengelig i alle TV-apparater som LG lanserer i 2011 og som kan kobles til bredbånd. De første modellene som kommer på det norske markedet er Nano Full LED-TVen LG LW950W og plasma-TVen LG PZ950N, som forventes i butikkene i begynnelsen av april.

Smart TV er en teknologi som ikke bare finnes i LGs ulike TV-modeller, men også i hjemmekinosystem som for eksempel LG HX996TS og Blu-ray-enheter som LG BD680.

LG Smart TV vil kontinuerlig fylles med mer funksjonalitet og innhold – både med internasjonale tjenester og med innhold som tilpasses og utvikles spesifikt for det norske markedet.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. LG HE omfatter blant annet LCD- og plasma-tv, hjemmekinosystem, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG streber alltid etter å føre teknologien fremover for å kunne forbedre mulighetene til underholdning i hjemmet og har fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilren design.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.