Vårens hjemmekinonyheter fra LG

Vårens hjemmekinonyheter fra LG

Vårens utvalg av TVer fra LG består av modeller med 3D-funksjonalitet, og det siste innen plasma- og LED-teknologi. Optimal bildekvalitet og en elegant utførelse er standard i samtlige TV-modeller. Enkelte av modellene kan i tillegg kobles trådløst til en medieboks slik at du slipper kabler og ledninger. Hjemmekinoanlegget i matchende design sørger for at kinofølelsen blir komplett.

3D-TV i luksusklassen - LX950N (full LED)

3D er ikke bare siste skrik på kinofronten, men også hjemme i dagligstuen. Med LX950N koblet til en 3D-kilde er det bare å sette seg til rette i godstolen med 3D-brillene på og nyte de levende fargene og det sylskarpe fjernsynsbildet – selv de mest krevende filmscenene med høy fart og raske bevegelser gjengis krystallklart. LX950N har en supertynn utførelse med en smal ramme rundt skjermen. Wireless AV Link-funksjonaliteten sørger for at du slipper kabler og ledninger.

TVen har både nettverks- og USB-koblinger, i tillegg har den også en innebygd mediespiller med støtte for de fleste medieformater. Du kan se på videoklipp fra YouTube på storskjermen, se feriebildene på Picasa eller koble TVen til en PC eller ekstern harddisk for å se egne mediefiler - mulighetene er mange.

Elegant TV med minimalistisk design LE850N (full LED)

Alt ved LE850N utstråler eleganse; fra det smale designet til den minimalistiske fjernsynsrammen som gjør den til stuens naturlige midtpunkt. TVen er fullspekket med tekniske finesser. Ved å bruke LE850N med en trådløs medieboks slipper du også alle ledninger.

Skjermflaten i LE850N er THX-sertifisert og gjengir bildet krystallklart med levende farger. Selv fartsfylte scener med raske bevegelser gjengis sylskarpt. Om programtilbudet på TV ikke faller i smak, kan du bruke LE850N til å koble deg opp på internett og se hva YouTube og Picasa har å by på – eller du kan bruke Skype og gjøre TVen om til en videotelefon slik at du kan ha videosamtaler med dine kjente og kjære. Modellen finnes i  størrelsene 42, 47 og 55 tommer.

Plasma for enhver smak - PK750N, PK760N og PK950N

Aldri før har plasmaskjermer vært så tynne. Den smale designen til tross er TVen fullspekket med de siste tekniske finesser som nettverkstilkobling, Wireless AV Link (gjelder ikke PK750N) og innebygget mediespiller. I likhet med de øvrige modellene i Infinia-serien har også disse TVene et elegant og minimalistisk design som gjør dem til det naturlige midtpunktet i enhver stue. En heldekkende glassplate beskytter bildeskjermen og den tynne rammen gjør at bildet ser større ut enn det det egentlig er.

Samtlige modeller er THX-sertifiserede og har 600Hz-teknologi for maksimal bildekvalitet.  PK950N har dessuten en TruBlack-skjerm som sørger for optimal bildegjengivelse.

Trådløst lyddesign signert LG og Mark Levinson - HB965TZ

Det perfekte tilbehøret til den nyinnkjøpte TVen er et hjemmekinoanlegg som ikke bare matcher TVens design, men også dets ytelse. LGs flaggskip HB965TZ er er hjemmekinosystem som er utrustet med alt som trengs for å gi den riktige kinofølelsen i TV-stuen. De elegante og stilrene høytalerne kan monteres på veggen, eller på de smale medfølgende stativene som kun er 29 milimeter tynne. Trådløs kommkunikasjon via WiFi og DLNA sørger for at kabelsalat og flokete ledninger er noe som hører fortiden til.

For å gjenskape den perfekte lyden har LG fått hjelp av den annerkjente lydguruen Mark Levinson. Valgmulighetene for filmavspilling er uendelige. Den integrerte Blu-ray-spilleren håndterer både Blu-ray og DVD. HB965TZ har dessuten støtte for en hel rekke medieformater som DivX-HD, MKV og MP3, samt støtte for et stort antall bredbåndstjenester via en såkalt Broadband Services Tuner.

Priser og tilgjengelighet

LX950N er er tilgjengelig fra midten av mai til følgende veiledende priser:

47-tommer: 24.999 NOK

55-tommer: 31.999 NOK

LE850N er tilgjengelig nå til følgende veiledende priser:

42-tommer: 14.499 NOK

47-tommer: 17.999 NOK

55-tommer: 22.999 NOK

PK950N er tilgjengelig nå til følgende veiledende priser:

50-tommer: 13.499 NOK

60-tommer: 20.999 NOK

PK760N er tilgjengelig nå til følgende veiledende priser:

50-tommer: 10.899 NOK

60-tommer: 18.499 NOK

PK750 er tilgjengelig nå til følgende veiledende priser:

50-tommer: 9.199 NOK

HB965TZ er tilgjengelig nå til en veiledende pris på:

6.799 NOK

Samtlige TV-modeller har to års garanti med direkteservice i hjemmet og 100 prosent pikselgaranti på alle Full HD-modeller.

For tekniske spesifikasjoner, se PDF-fil

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2009 utgjorde USD 43,4 milliarder. LG Electronics består av fem forretningsenheter: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions og Mobile Communications. LG Electronics er også en av verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Home Entertainment Company (HE) er en ledende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter – for så vel hjemmebruk og for profesjonelt bruk. LG HE lager blant annet LCD- og plasma-TV, hjemmekinosystemer, Blu-ray-spillere, lydkomponenter, videospillere og plasmaskjermer. LG strekker seg alltid etter å føre teknologien fremover for å kunne forbedre mulighetene til underholdning i hjemmet og har fokus på å utvikle produkter med smarte funksjoner og stilrent design.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.