Slik fjerner du malingsflekker på klær

Slik fjerner du malingsflekker på klær

I disse "juleverksted-tider" er det ikke sjelden at barna får malingsflekker på klærne.Mye av malingen fjernes lett ved å skylle gjennom med rent vann, men enkelte malingstyper kan være mye vanskeligere... Fortvil ikke :) Her er et godt tips til å enkelt fjerne malingsflekker på tøy:

1. Varm rødsprit i vannbad (nb! vær forsiktig og ta nødvendige forhånsdregler)

2. Bruk en klut eller q-tips til å påføre den varne rødspriten på malingsflekken (prøv gjerne på et mindre synlig sted først, så du er sikker på at tekstilen tåler dette).

3. Skyll GODT og vask deretter som anvist på plagget

Tags

Orkla Home & Personal Care, tidligere Lilleborg, er Norges ledende produsent og markedsfører av vaskemidler og produkter til personlig pleie. Vi tilbyr et bredt spekter av sterke merkevarer som Omo, Blenda, Zalo, Krystal, Jif, Lano, Solidox, Define, Naturelle og Dr Greve.

I Orkla Home & Personal Care kan vi mye om tøyvask, rengjøring og hygiene. Generasjoner av nordmenn har stiftet bekjentskap med våre vaskemidler og hygieneprodukter. I over 180 år har vi utviklet, produsert og markedsført våre velkjente merkevarer under navnet Lilleborg. Mange av dem er over 60 år gamle, noen enda eldre; Lano, Blenda, Solidox, Krystal, Zalo – for å nevne noen av våre mange, populære merker.

All kunnskapen som Orkla Home & Personal Care har samlet gjennom årene om hverdagens små og store vaskeutfordringer, deler vi også med forbrukerne gjennom PlussTid-programmet vårt, www.plusstid.no.

Anne Gjemdal

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 928 52 099
Malin Skaar

Pressekontakt Leder Lilleborg Forbrukerservice Lilleborg Forbrukerservice 22895000

Ren velvære

Orkla Home & Personal Care, tidligere Lilleborg, er markedets ledende produsent og markedsfører av vaskemidler og produkter til personlig pleie. Vi tilbyr et bredt spekter av sterke merkevarer som Omo, Blenda, Zalo, Krystal, Jif, Lano, Solidox, Naturelle, Define, Dr Greve.

Bedriftens historie går helt tilbake til tidlig 1800-tall. Lilleborg, som bedriften het da, var blant de første i landet til å satse på systematisk merkevarebygging og har gjennom generasjoner lykkes i å utvikle produkter som er blitt svært godt mottatt av norske forbrukere. Innovasjon, basert på god forbrukerforståelse, er mye av forklaringen på den sterke posisjonen bedriften og de mange, kjente merkene har i dag.

Orkla Home & Personal Care er det eneste selskap i sitt slag som driver omfattende produktutvikling og produksjon i Norge.

Hovedkontoret ligger på Skøyen.

Orkla Home & Personal Care er en del av Lilleborg AS, og er eid av Orkla.

Bedriften har i ca 400 ansatte.

Orkla Home & Personal Care
Nedre Skøyen vei 26