Slik unngår du sur lukt i treningstøyet

Slik unngår du sur lukt i treningstøyet

Opplever du at det lukter surt av nyvasket treningstøy? Ikke alltid umiddelbart, men ofte når du tar det i bruk? Da har PlussTid gode råd!

Mange vi snakker med opplever at tøyet lukter friskt og godt i både nyvasket og tørr tilstand, men så snart man bruker tøyet igjen så kommer den sure lukten tilbake. Det kan være både ubehagelig og pinlig, spesielt dersom man trener sammen med andre.

Grunnen til den sure lukten er vask på lav temperatur (30-40 grader) over tid. Mye treningstøy er merket med vask på 30-40 grader. Får man sur lukt i tøyet så betyr det at smuss har bygget seg opp over tid, og dette er smuss som ikke blir borte ved 30-40 grader. Vil du da følge vaskeanvisningen og fortsatt slite med den vonde lukten, eller ta sjansen på litt høyere temperatur og få vekk lukten?
(nb! Vask gjerne ett plagg av gangen dersom du velger å ta sjansen på høyere temperatur, slik at du ser at tekstilen tåler det)

Vasker du plaggene på 60 grader en gang i blant så vil du mest sannsynlig fjerne lukten og forhindre at dette oppstår igjen.

Kategorier

Anne Gjemdal

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 928 52 099
Malin Skaar

Pressekontakt Leder Lilleborg Forbrukerservice Lilleborg Forbrukerservice 22895000

Ren velvære

Orkla Home & Personal Care, tidligere Lilleborg, er markedets ledende produsent og markedsfører av vaskemidler og produkter til personlig pleie. Vi tilbyr et bredt spekter av sterke merkevarer som Omo, Blenda, Zalo, Krystal, Jif, Lano, Solidox, Naturelle, Define, Dr Greve.

Bedriftens historie går helt tilbake til tidlig 1800-tall. Lilleborg, som bedriften het da, var blant de første i landet til å satse på systematisk merkevarebygging og har gjennom generasjoner lykkes i å utvikle produkter som er blitt svært godt mottatt av norske forbrukere. Innovasjon, basert på god forbrukerforståelse, er mye av forklaringen på den sterke posisjonen bedriften og de mange, kjente merkene har i dag.

Orkla Home & Personal Care er det eneste selskap i sitt slag som driver omfattende produktutvikling og produksjon i Norge.

Hovedkontoret ligger på Skøyen.

Orkla Home & Personal Care er en del av Lilleborg AS, og er eid av Orkla.

Bedriften har i ca 400 ansatte.

Orkla Home & Personal Care
Nedre Skøyen vei 26