Slik vasker du skitne markiser

Slik vasker du skitne markiser

Endelig er det tiden for å rulle ut markisene igjen :) Dessverre er det slik at disse er utsatt for allslags vær og er ikke alltid like pene etter en hard vinter.
De er ofte skitne, og det kan ha dannet seg et jordslag som er vanskelig å få vekk. Men ikke umulig, PlussTid har rådene.

Her er et godt tips for vask av markiser:
Bland 1 dl Klorin i 5 liter vann og vask godt med en klut. Bruk bøtte eller hageslange for å få skylt godt med rennende vann.
NB! Klorinløsning er blekende, så det er en viss risiko for at markisene blir bleket/misfarget. Test på et mindre område og pass på at Klorinblandingen ikke renner ned på ting som kan blekes.

Kategorier

Anne Gjemdal

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 928 52 099
Malin Skaar

Pressekontakt Leder Lilleborg Forbrukerservice Lilleborg Forbrukerservice 22895000

Ren velvære

Orkla Home & Personal Care, tidligere Lilleborg, er markedets ledende produsent og markedsfører av vaskemidler og produkter til personlig pleie. Vi tilbyr et bredt spekter av sterke merkevarer som Omo, Blenda, Zalo, Krystal, Jif, Lano, Solidox, Naturelle, Define, Dr Greve.

Bedriftens historie går helt tilbake til tidlig 1800-tall. Lilleborg, som bedriften het da, var blant de første i landet til å satse på systematisk merkevarebygging og har gjennom generasjoner lykkes i å utvikle produkter som er blitt svært godt mottatt av norske forbrukere. Innovasjon, basert på god forbrukerforståelse, er mye av forklaringen på den sterke posisjonen bedriften og de mange, kjente merkene har i dag.

Orkla Home & Personal Care er det eneste selskap i sitt slag som driver omfattende produktutvikling og produksjon i Norge.

Hovedkontoret ligger på Skøyen.

Orkla Home & Personal Care er en del av Lilleborg AS, og er eid av Orkla.

Bedriften har i ca 400 ansatte.

Orkla Home & Personal Care
Nedre Skøyen vei 26