Lindab Norge lanserer Munio, tilluftsbaffel for kjøling og oppvarming!

Lindab Norge lanserer Munio, tilluftsbaffel for kjøling og oppvarming!

Tilluftsbaffelen Munio er et produkt vi har gledet oss til å presentere for markedet. Lindab Munio er utviklet spesielt for installasjon i nedforede himlinger med høydeforskjell, som for eksempel på hotellrom, i sykehus eller i andre lokaler hvor høydeforskjeller på himlinger forekommer.

Den har lavere vekt og høyde enn eksisterende produkter som tilbys. Den har god kapasitet på luftmengde og høy hygienisk ytelse. Munio leveres som standardutførelse med Lindabs patentsøkte system for justering av luftmengde – JetCone. Takket være JetCone er Munio et meget fleksibelt produkt med enkel innstilling av luftmengde og trykk (man trenger ingen verktøy). Produktet kan utstyres med nødvendig automatikk for en komplett løsning. Munio er Eurovent-sertifisert og testet etter EN 15116.

Munio er meget kompakt og er enkel å montere. Den er godt tilpasset typisk innmontering i nedforet himling i et hotellrom. Enheten er enkel å rengjøre ved å ta av ristene for tilkomst til kjøle- og varmebatteri.

Byggherre får et produkt som er energieffektivt, enkelt å installere og ikke minst pålitelig og kostnadseffektivt. Brukeren får et behagelig inneklima med frisk luft uten støy fra anlegget.

Les mer om produktet på vår hjemmeside.

Lindab er et internasjonalt konsern som utvikler, produserer, markedsfører og distribuerer produkter og systemløsninger for forenklet bygging og for et bedre innendørs klima.

Virksomheten jobber innenfor tre produktområder; Ventilasjon, byggkomponenter og byggsystemer. Produktene kjennetegnes av høy kvalitet, enkel montering, energieffektivitet, miljøhensyn og at de leveres med en høy servicegrad. Alt i alt gir dette økt verdiskapning for våre kunder.

I Norge har vi 9 lokale avdelinger, og disse ligger i Oslo, Drammen, Kristiansand, Sandnes, Bergen, Ålesund, Trondheim, Harstad og Tromsø. Vårt hovedkontor ligger på Kalbakken i Oslo.

For mer informasjon se www.lindab.no eller www.lindabgroup.com

Endre M Nybråten

Pressekontakt Kommunikasjonssjef +47 9963 1552

Vi forenkler byggingen

Konsernet omsatte for 7 849 MSEK i 2016, og er etablert i 32 land med ca 5100 ansatte. Hovedmarkedet er næringsbygg, som står for 80 % av omsetningen, mens boligbygg står for 20 % av omsetningen. I 2016 utgjorde det Nordiske markedet 47 %, CEE/CIS (Sentral- og Øst Europa) 17 %, Vest Europa 33 % og øvrige markeder stod for 3 % av den totale omsetningen.

Aksjen er notert på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm, Mid Cap, under ticker symbol LIAB.

Produktområder:
Ventilasjon
Kanalsystem med tilbehør, samt inneklimaløsninger for ventilasjon, varme og kjøling for et kontrollert inneklima.

Byggkomponenter:
Produkter og systemer i tynnplater for takrennesystemer, profiler for tak- og veggbekledning, samt stålprofiler for vegg, tak- og bjelkelagskonstruksjoner.

Byggsystemer:
Komplette, monteringsferdige stålbyggsystem. Løsningen omfatter hele det ytre skallet med hovedstrukturen, vegg, tak og tilbehør.