Ronny Aase

Lindab styrker sitt team med ansettelse av Ronny Aase

Ronny Aase kommer fra DNF AS hvor han det siste året har vært ansatt som leder for Service / Ettermarked. Han har lang og bred erfaring fra ventilasjonsbransjen og har tidligere blant annet jobbet som Product Manager Offshore / Sales Engineer hos Ventistål AS.

- Det er med stor glede vi ønsker Ronny Aase velkommen til Lindab. Med Aases lange og brede erfaring både fra entreprenørsiden i ventilasjonsbransjen og Marine-Offshore er vi overbevist om at han vil styrke Lindab. Han tiltrer som produktansvarlig ventilasjon og som distriktssjef for salg Ventilasjon i region Vest, forteller salgssjef Ventilasjon, Arne Boyle.

Lindab er et internasjonalt konsern som utvikler, produserer, markedsfører og distribuerer produkter og systemløsninger for forenklet bygging og for et bedre innendørs klima.

Virksomheten jobber innenfor tre produktområder; Ventilasjon, byggkomponenter og byggsystemer. Produktene kjennetegnes av høy kvalitet, enkel montering, energieffektivitet, miljøhensyn og at de leveres med en høy servicegrad. Alt i alt gir dette økt verdiskapning for våre kunder.

I Norge har vi 9 lokale avdelinger, og disse ligger i Oslo, Drammen, Kristiansand, Sandnes, Bergen, Ålesund, Trondheim, Harstad og Tromsø. Vårt hovedkontor ligger på Kalbakken i Oslo.

For mer informasjon se www.lindab.no eller www.lindabgroup.com

Ingvar Skogland

Pressekontakt Salgssjef Blikkenslagere +47 902 67 313
Jarle Andre Dyngeland

Pressekontakt Salgssjef Byggevare Byggevare 90767908
Terje Tolleshaug

Pressekontakt Salgssjef Byggpartner Prosjektsalg 414 17 576
Endre M Nybråten

Pressekontakt Kommunikasjonssjef +47 9963 1552
Joakim Lönnberg

Pressekontakt Region Manager North Europe
Cecilia Cederek

Pressekontakt Bærekraftspesialist Bærekraft +46 431 55 87 10
Erik Iversen

Pressekontakt COO +47 90168603
Matilda Isaksson

Pressekontakt Group Sustainability Manager +46 (0) 72 353 44 61

Vi forenkler byggingen

Konsernet omsatte for 7 849 MSEK i 2016, og er etablert i 32 land med ca 5100 ansatte. Hovedmarkedet er næringsbygg, som står for 80 % av omsetningen, mens boligbygg står for 20 % av omsetningen. I 2016 utgjorde det Nordiske markedet 47 %, CEE/CIS (Sentral- og Øst Europa) 17 %, Vest Europa 33 % og øvrige markeder stod for 3 % av den totale omsetningen.

Aksjen er notert på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm, Mid Cap, under ticker symbol LIAB.

Produktområder:
Ventilasjon
Kanalsystem med tilbehør, samt inneklimaløsninger for ventilasjon, varme og kjøling for et kontrollert inneklima.

Byggkomponenter:
Produkter og systemer i tynnplater for takrennesystemer, profiler for tak- og veggbekledning, samt stålprofiler for vegg, tak- og bjelkelagskonstruksjoner.

Byggsystemer:
Komplette, monteringsferdige stålbyggsystem. Løsningen omfatter hele det ytre skallet med hovedstrukturen, vegg, tak og tilbehør.