Eirik Austad er Lindab Norges nye Administrerende direktør.

Ny Administrerende direktør hos Lindab AS

Eirik Austad er Lindab Norges nye Administrerende direktør. Eirik har lang erfaring med salg, ledelse- og organisasjonsutvikling og kommer nå sist fra en rolle som Managing Director hos Somfy Norway AS.

Eirik Austad tar over rollen som ny Administrerende direktør etter John Georg Storvik som har valgt å følge andre utfordringer utenfor Lindab AS. Eirik Austad starter opp senest 1. juli 2022.

Lindab Norges nye Administrerende direktør har lang erfaring med salg og organisasjonsutvikling og har blant annet jobbet i ulike salgslederroller hos Wurth Norge AS i 10 år, fra 2005 til 2015. Siste 5 årene har han vært Managing Director hos Somfy Norway AS. Her har han hatt et spesielt ansvar for å utvikle og implementere en ny strategi – deriblant bygge opp en multikanalsatsning med flere nye forretningsområder. I tillegg har det vært lagt et stort fokus på å bygge merkevarekjennskap til Somfy’s løsninger i Norge.

"Jeg ser med stor entusiasme frem til å bli en del av Lindab-Teamet, og bli kjent med alle mine nye kollegaer! Det blir også veldig spennende å lære mer om forretningsmodellen til Lindab, og hvordan vi i samarbeid kan videreutvikle firmaet til å møte morgendagens krav og ønsker fra markedet."

"I den perioden jeg har kjent Lindab har jeg fått et bilde av et solid firma med høy-kvalitets løsninger – og ikke minst svært kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere. Ser frem til å starte i jobben hos Lindab, avslutter Eirik."

Lindab er et selskap med lang historie og et sterkt varemerke. Eirik kommer til et stabilt og veldrevet selskap og vi ser frem til et godt samarbeid hvor det er gode forutsetninger for fortsatt positiv utvikling.

Lindab er et internasjonalt konsern som utvikler, produserer, markedsfører og distribuerer produkter og systemløsninger for forenklet bygging og for et bedre innendørs klima.

Virksomheten jobber innenfor tre produktområder; Ventilasjon, byggkomponenter og byggsystemer. Produktene kjennetegnes av høy kvalitet, enkel montering, energieffektivitet, miljøhensyn og at de leveres med en høy servicegrad. Alt i alt gir dette økt verdiskapning for våre kunder.

I Norge har vi 9 lokale avdelinger, og disse ligger i Oslo, Drammen, Kristiansand, Sandnes, Bergen, Ålesund, Trondheim, Harstad og Tromsø. Vårt hovedkontor ligger på Kalbakken i Oslo.

For mer informasjon se www.lindab.no eller www.lindabgroup.com

Joakim Lönnberg

Pressekontakt Region Manager North Europe

Vi forenkler byggingen

Konsernet omsatte for 7 849 MSEK i 2016, og er etablert i 32 land med ca 5100 ansatte. Hovedmarkedet er næringsbygg, som står for 80 % av omsetningen, mens boligbygg står for 20 % av omsetningen. I 2016 utgjorde det Nordiske markedet 47 %, CEE/CIS (Sentral- og Øst Europa) 17 %, Vest Europa 33 % og øvrige markeder stod for 3 % av den totale omsetningen.

Aksjen er notert på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm, Mid Cap, under ticker symbol LIAB.

Produktområder:
    Ventilasjon
    Kanalsystem med tilbehør, samt inneklimaløsninger for ventilasjon, varme og kjøling for et kontrollert inneklima.

Byggkomponenter:
    Produkter og systemer i tynnplater for takrennesystemer, profiler for tak- og veggbekledning, samt stålprofiler for vegg, tak- og bjelkelagskonstruksjoner.

Byggsystemer:
    Komplette, monteringsferdige stålbyggsystem. Løsningen omfatter hele det ytre skallet med hovedstrukturen, vegg, tak og tilbehør.