Nordic Placemaking TALK - Winter edition

Nordic placemaking tilpasset nordisk klima

Vi er i gang med våre Nordic Placemaking webinarer igjen, nå i vinterformat tilpasset klima på den nordlige halvkule. Første webinar og workshop av fire stykker i rekken, vil omhandle regnet som ressurs.

Hvordan kan vi skape levende steder og møteplasser på denne tiden av året? Når regnet, kulda og mørket utenfor får oss til å krype innunder pleddet, tømmes våre møteplasser – de steder som har en viktig funksjon for felleskap, tilhørighet og trygghet. Kan vi snu værutfordringene til vår fordel og bli flinkere til å skape liv i offentlig rom, året rundt? Vi tar tak i temaet gjennom fire digitale workshops, arrangert sammen med Future Place Leadership og Stiftelsen Tryggare Sverige.

Første tema ut er REGN. Vi har fått med oss Magnus Mott (Rain Gothenburg) og Andrew Pask (Life Between Umbrella project, Vancouver) som skal prate om hvordan de vil gjøre sine byer attraktive når det regner. Ønsker du å bli med på vår workshop kan vi sammen diskutere hvordan vi kan bruke regnet som en ressurs.

Arrangementet er åpent for alle som er interessert i byutvikling og arkitektur og foregår på engelsk. Første webinar går av stabelen 11.november 08.30-10.00.

Webinarserien startet høsten 2020 og fokuserer på Placemaking: en metode for å samskape attraktive, trygge byer og steder. Bak våre nordiske Placemaking-samtaler står Future Place Leadership, Stiftelsen Tryggare Sverige og LINK Arkitektur.

De kommende workshopene tar for seg tematikk rundt snø og kulde, mørke og innendørs møteplasser.

Ragnar Os

Leder byutvikling, Oslo +47 480 09 865