Torslanda skole - Gøteborg, konkurranse vunnet av LINK arkitektur

​LINK arkitektur vokser i Skandinavia

LINK arkitektur, et av Skandinavias ledende arkitektselskap, åpner nå kontor i Gøteborg, sitt 16. arkitektkontor i Skandinavia.

-Nærhet til kundene og prosjektene er grunnleggende for et godt samarbeid. Vi etablerer oss med eget kontor i Gøteborg for å møte økende etterspørsel fra våre kunder. Gøteborg er en fremtidsrettet by med et sterkt markedsgrunnlag og høy etterspørsel. Vi har flere prosjekter og avtaler i regionen og har lenge ønsket å etablere oss her. Nå er tiden inne, sier Konsernsjef i LINK arkitektur  Leif Øie.

LINK arkitektur har allerede gjennomført en rekke prosjekter i Vest-Sverige. For i enda større grad å kunne bidra til den positive utviklingen i regionen, etableres nå et eget kontor i Gøteborg sentrum. Nylig vant LINK arkitektkonkurransen om Nya Torslandaskolan i Göteborg, en skole med høye bærekraft-ambisjoner som tar hensyn til de klimautfordringene vi står overfor. Kontoret har også oppdrag innen Älvstaden i Gøteborg, Nordens største byutviklingsprosjekt. Parallelt med dette pågår flere store prosjekter for fullt i Medicinareberget. Selskapet har også avtaler med både Göteborgs stad, Akademiska Hus, Västfastigheter og Göteborgs Universitet.

Gøteborgkontoret vil jobbe med oppgaver innenfor både arkitektur og interiørarkitektur, primært for skoler, laboratorier, sykehus og universiteter. Noen rekrutteringer er allerede gjort og flere er på vei. Innen ett år forventes det nye kontoret å bestå av 10 kompetente ansatte. 1. april åpnes dørene til LINK arkitekturs Gøteborgkontor, det 16. kontoret i Skandinavia.

LINK arkitektur tilbyr en bred kompetanse innenfor alle arkitektytelser som helse- og omsorgsbygg, urbanisme, plan, landskap, interiør, produktdesign, industribygg, teknikk og miljø.

Med 15 kontorer og rundt 470 ansatte er LINK arkitektur ett av de største arkitektkontorene i Skandinavia i antall ansatte, antall årlige gjennomførte prosjekter og omsetning.

Tove Lise Nordahl

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 907 84 591

LINK Arkitektur er et av Skandinavias ledende arkitektkontorer med nær 500 medarbeidere i 15 byer i Danmark, Norge og Sverige. Vår spisskompetanse dekker alle fagområder innen arkitektur, interiør, landskap og plan; Fra planlegging av omfattende byutvikling til prisvinnende produktdesign. Vår ambisjon er å skape rom for bedre liv og besørge bærekraftig samfunnsarkitektur.