Store mengder snø,  regn og vind de siste dagene har gjort det ekstra vanskelig for de allerede hardt prøvede syriske flyktningene i Bekaa-dalen i Libanon.
Store mengder snø, regn og vind de siste dagene har gjort det ekstra vanskelig for de allerede hardt prøvede syriske flyktningene i Bekaa-dalen i Libanon.

Lions gir 100.000 til syriske flyktninger

Lions Norges katastrofeberedskap bevilget fredag 11. januar 100.000 NOK til hjelpearbeidet for syriske flyktninger i Bekaadalen i Libanon. Beløpet er overført til vår samarbeidsparter i Libanon, Beyond.

I teltleirene er flere telt ødelagt pga de store snømengdene. Flere har blitt isolert på grunn av ufremkommelig veier. Beyond har sørget for å åpne veiene med måkebiler, og distribuert mat og varme tepper til mange, men det er fortsatt et stort behov for nødhjelp.

Mange i flyktningeleirene har behov for medisinsk behandling, dette bistår også Beyond med.

Store mender nedbør har forårsaket oversvømmelser i barnesenteret "Community Center Against Child Labour" som Lions Norge og Beyond har etablert i Libanon.  I tillegg har vinden revet av deler av taket

Du kan bidra til hjelpearbeidet!

Beyond stiller opp for flyktningene, men trenger din hjelp! Det viktigste nå er å hjelpe skadede med medisinsk behandling. Vil du støtte arbeidet kan du gi et bidrag til Lions Norges katastrofeberedskap.

Konto: 9001.23.04381. Merk innbetalingen med: LIBANON

Skattefradrag:Du kan føre gaven som fradrag på selvangivelsen ved beløp fra 500,- kroner og inntil 30.000,- kroner. Husk å oppgi ditt personnummer på innbetalingen. Bedrifter oppgir organisasjonsnummer.