​Lions Norge gir 500.000 kroner til Indonesia

​Lions Norge gir 500.000 kroner til Indonesia

Norske Lionsklubbers Katastrofefond har bevilget 500.000 kroner til hjelpearbeidet i Indonesia.

Fredag 28. september 2018 ble den indonesiske øya Sulawesi rammet av et kraftig jordskjelv med styrke 7,5 som utløste en tsunami.

I dag er situasjonen for de overlevende svært vanskelig. En BBC-rapport fra 4. oktober anslår at 1,5 millioner mennesker er direkte rammet. 1300 er så lang bekreftet døde og tallene stiger fortsatt. Infrastruktur og bygninger har rast sammen, elektrisiteten er borte og mange veier er ufremkommelige. Overlevende tigger langs veiene etter mat og vann, og sover utendørs på grunn av risiko for ettersjelv.

Styret i Norske Lionsklubbers Katastrofefond vedtok 4. oktober 2018 å bevilge 500.000 kroner fra sitt katastrofefond. Pengene går.via Lions Clubs International Foundation (LCIF) som koordinerer hjelpearbeidet som utføres av lokal Lionsklubber i Indonesia.

Vil du bidra?

Indonesia trenger hjelp nå, og vil trenge hjelp i lang tid fremover for å bygge opp igjen sitt lokalsamfunn.

Gi ditt bidrag til Indonesia!

Støtt arbeidet gjennom et bidrag LCIF.

PS. Du kan øremerke bidraget!

Henning Cook

Pressekontakt Leder for Lions Røde Fjær +47 90164588