PLAYBOI CARTI OG FLO MILLI TIL KADETTEN 2022!

PLAYBOI CARTI OG FLO MILLI TIL KADETTEN 2022!

Playboi Carti har stått øverst på Kadetten-publikummets ønskeliste. Nå får de ønsket sitt oppfylt!

Den mystiske rapperen Playboi Carti skulle gjøre sin norgesdebut under Kadetten i 2020. I dag kan strandfestivalen annonsere at din favorittrappers favorittrapper skal sette fyr på Kadettangen i juni.

På plakaten får han selskap av Flo Milli, som med sin uredde stil, flyt og lek med ord - for lengst har tatt over både TikTok og tradisjonelle lister.

Stjernesamarbeid

Etter samarbeid med artister som Kanye West, Lil Uzi Vert, Tyler The Creator, Future - og med det kritikerroste albumet Whole Lotta Red, har Playboi Carti markert seg som en av internasjonal raps mest toneangivende stemmer.

Med sin karakteristiske sjangerblanding, henter rapperen inspirasjon fra punk, såvel som vampyrfilmer - og kan vise til milliarder av streams og en hengiven fanskare.

Playboi Carti er uten tvil den artisten vi får flest ønsker om fra publikum. Derfor kan ikke gleden være større over å kunne innfri publikums ønskeliste, sier Lars Tefre Baade, presseansvarlig for Kadetten.

Fra Mumblerap til verdensherredømme

Gjennombruddet kom i 2017 med en selvtitulert mixtape, og Playboi Carti ble selve posterboyen for merkelapper som soundcloud-rapog mumblerap.

Videre i karrieren, og særlig med albumet Whole Lotta Red - som ble sluppet på tampen av 2020 - har rapperen beholdt en unik evne til å være i forkant av, og definere hiphop-trender. I et portrettintervju trekker Rolling Stone Magazine frem hvordan Atlanta-rapperen satset på lyden av fremtiden - og vant.

Med hits som Sky, Shoota og Fell In Luv, venter fansen ivrig på ny musikk. Og tidligere i januar avslørte stjerneprodusenten Hit-Boy at han jobber med Playboi Carti i studio. Fansen kan derfor krysse fingrene for ny musikk før rapperens besøker Norge og Kadettangen for første gang!

Viralt på TikTok

Playboi Carti får selskap på plakaten fra Flo Milli. Den unge Alabama-rapperen står bak hits som In The Party, Mean og Beef FloMix, og ble signert til RCA Records etter å ha gått viralt på TikTok.

Med et rykte som en av hip-hops fremste skribenter, har hun, med sin karakteristiske flyt, samt uredde og sterke pen game, vært med på å redefinere unge kvinners plass innen rap.

I 2020 ble Flo Milli nominert til Best new Artist under BET Hip Hop Awards, og både Beef FloMix (som sampler Playboi Cartis Beef) har solgt til gull.

Internasjonale navn

Tidligere har Kadetten avslørt at navn som Megan Thee Stallion, Stormzy, Polo G, Jack Harlow, $uicideboy$, Burna Boy, B-Boy Myhre, Dutty Dior og Jonas Benyoub besøker Kadettangen. Festivalen arrangeres fra 28-29. juni.

Billetter til årets festival er i salg!