TENILLE TOWNES TIL PARKTEATRET!

TENILLE TOWNES TIL PARKTEATRET!

I april slapp den prisvinnende sangeren, låtskriveren og musikeren Tenille Townes sitt nyeste prosjekt, «Train Track Worktapes», og i september kommer hun til Norge for første gang!

Billetter i salg fredag 12. mai kl. 11:00.

Townes har i tillegg til sin nye EP to kritikerroste album i bagasjen, «Masqerades» og «The Lemonade Stand», hvor sistnevnte blant annet ble kåret til Årets countryalbum ved den 50. JUNO Awards. Hun har vunnet hele 15 priser i Canadian Country Music Award (CCMA), og hun er også den første kvinnelige artisten i Mediabase Canadas historie til å oppnå to nummer 1-singler (Music Canada Gold-sertifiserte «Jersey on The Wall (I'm Just Asking),» Music Canada Platinum- og RIAA Gold-sertifiserte «Somebody's Daughter»).

Etter flere bemerkelsesverdige opptredener som support for Dierks Bentley, Miranda Lambert, Brothers Osborne, George Strait og Reba, headliner Townes nå sine egne show over hele verden. Hennes turneer har blant annet gitt henne en nominasjon til CMAs internasjonale prestasjonspris.

Townes har blitt omtalt av medier som NPR, Variety, Refinery29, Billboard, Rolling Stone, NBCs "TODAY" og BBC. I tillegg har hun samlet inn over 2,5 millioner dollar til «Big Hearts For Big Kids», en ideell organisasjon hun startet da hun var 12 år gammel, til fordel for et ungdomshjem i hjembyen – som har vokst til å støtte organisasjoner som Girl Scouts of Middle Tennessee, S.A.F.E., Animal Haven, og Manna House.