TO BAND TIL PÅ PLAKATEN TIL GYLLENE TIDER I FREDRIKSTAD!

TO BAND TIL PÅ PLAKATEN TIL GYLLENE TIDER I FREDRIKSTAD!

Popfavorittene i Minor Majority og den svenske låtsnekkeren Uno Svenningsson varmer opp for Gyllene Tider i Fredrikstad i lørdag 12. august.

Ordinære billetter i salg - kun få premium-billetter igjen!

«Det er utrolig gøy med alle de positive tilbakemeldingene vi har fått på Gyllene Tider-konserten så langt! Nå er det en glede å kunne gå ut med nyheten om at Uno Svenningsson blir med dem til Norge - for første gang! Sammen med Minor Majority, som har et stort publikum over hele landet, deler han scene med de svenske legendene denne kvelden. Dette blir sensommerens store festaften i Fredrikstad», forteller Emilie Berg Slangsvold fra musikkselskapet HES, som arrangerer konserten i samarbeid med Live Nation.

Minor Majority: Minor Majority debuterte med plata Walking Home From Nicole’s i 2001 og har over tjue år som plateartister bak seg.

Med låter som «Dancing in the Backyard», «Come Back To Me», «(In That) Premature Way», «She Gave Me Away» og «Supergirl» var bandet med på å definere det første musikalske tiåret av totusentallet her hjemme.

Bandet fikk også et solid fotfeste i Europa, spesielt i Frankrike, Sveits og Tyskland, der de hadde stor suksess med albumene Up For You & I (2004) og Reasons To Hang Around (2006). For sistnevnte vant Minor Majority Spellemannsprisen i klassen for «beste popgruppe» i 2006.

I løpet av karrieren har Minor Majority spilt mer enn 700 konserter over hele Europa.

12. august spiller bandet i trioformat, der publikum kommer tettere på bandet og nærmere låtene slik de ble laget.

Uno Svenningsson: Uno Svenningsson har vært artist i mer enn halvparten av livet, og er kjent for sin unike røst. Unos reise begynte med bandet Freda, som etter kun tre-fire spillejobber, prydet de plutselig forsidene på Sveriges største aviser. Det store gjennombruddet kom med singelen Vindarna og i 1991 mottok bandet en Grammis i kategorien «Årets rockgrupp».

Uno har sluppet en rekke sterke låter som soloartist siden dette, og annonsert nylig at et nytt album ventes i juni. Etter at han deltok i den svenske versjonen av ”Hver gang vi møtes” i 2017, fikk han en oppblomstring i hjemlandet, og nå er han håndplukket av Gyllene Tider til å bli med på deres store sommerturné Hux Flux.

"Det skal bli utrolig gøy å reise rundt med Gyllene Tider i sommer, for hva er vel mer sommer enn det? Jeg gleder meg virkelig til dette”, forteller Uno Svenningsson.