YASIN TIL KADETTEN SOM ENESTE SHOW I NORDEN!

YASIN TIL KADETTEN SOM ENESTE SHOW I NORDEN!

YASIN TIL KADETTEN SOM ENESTE SHOW I NORDEN

Sjeldent har vel en nordisk artist skapt større overskrifter, kontroverser og hits enn den svenske rapperen Yasin. Millioner av streams med tekster og låtunivers fra et liv som både har skapt overskrifter og historier langt utover undergrunnen i Rinkeby og Stockholm.

Hyllet av svensk musikkindustri

Når Yasin Abdullahi Mahamoud alias Yasin the Don slapp albumene 98.01.11 og More to Life på indielabelen BRKN Records, gikk samtlige låter for begge albumene inn på topplistene i Sverige og resulterte i imponerende én Grammis (Spellemann) og to P3 Guld.

En Grammis i hiphop-kategorien, samt årets artist og årets hiphop/RnB på P3 Guld. Anerkjennelser få unge artister kan smykke seg med. De musikalske overskriftene måtte likevel dele plass med nyheten om at han ikke kunne være tilstede for å motta prisene fra verken P3 Guld eller Grammis. Den unge artisten satt fengslet og sonet en dom. Låtene, musikken og talentet hans har overvunnet handlinger som han har måtte stå til ansvar for.

-Yasin er en av Nordens mest omtalte og populære artister, så å få han bekreftet eksklusivt til oss i juni er veldig stort. Alle låtene fra hans to siste album gikk inn på topp 20 i Sverige og har i tillegg blitt belønnet med en Grammis og to P3 Guld i Sverige. At han lykkes med å nå førsteplass i Sverige uten noe nasjonalt push utover eget plateselskap og EN (1) instagrampost er sykt imponerende, sier Martin Nielsen hos Kadetten.

Fredagens slipp av låta «20 talet» vitner om en artist som har mye å fortelle og at fansen vil høre. Sangen gikk rett inn på første plass på Top 50 i Sverige. Vi gleder oss stort over å kunne presentere han eksklusivt på Kadetten 2022.

Pressekontakt: