LK slipper årets bærekraftrapport

LK slipper årets bærekraftrapport

I vår bærekraftrapport prøver vi å gi et helhetlig bilde av vårt bærekraftarbeid, våre mål og veien dit. Vi håper at rapporten kan øke kunnskapen om og inspirere til flere bærekraftige initiativer, både internt og eksternt.

LK har valgt å bærekraftrapportere for hele konsernet, selv om bare ett datterselskap er omfattet av lovkravet. Sammen kan vi utvikle virksomheten for å nå både delmål og overgripende mål på en mer effektiv måte.

Våre produkter er markedsledende, både når det gjelder sikkerhet og kvalitet, og vi har levert smarte produkter og systemløsninger innen VVS til det svenske markedet siden 1910. Vi har et sterkt fokus på bærekraft med blant annet miljøsertifiseringer, som styrker vårt arbeid for kontinuerlige forbedringer.

• Bærekraftrapporten gjør at vi kan stille spørsmål og handle. Den belyser hva vi gjør bra, men også hva som kan forbedres. Vi arbeider hver dag for å oppnå økt bærekraft for våre kunder, bedriften vår og omverdenen. Våre kunder kan være trygge på at bærekraften sikres i alle ledd i våre produkter og i vår virksomhet, fra forespørsel til ordrebekreftelse, tilbud, produksjon, levering og ettermarked, skriver styregruppen i LK.

Bærekraftrapporten er inndelt i tre kapitler: Respekt for menneskerettigheter og korrupsjonsmotvirkning, miljøarbeid samt sosiale forhold og personale.

• For å skape gode muligheter for vårt bærekraftarbeid, skal arbeidsmiljøet vårt gi forutsetninger for personlig utvikling og kjennetegnes av arbeidsglede, tillit, læring og at vi lytter til hverandre. Vi skaper engasjement og motivasjon ved at ansatte inkluderes i beslutninger og er delaktige i utviklingen av prosessene våre. Vi vil ha en arbeidskultur med takhøyde, der vi er komfortable med å stille spørsmål og foreslå alternative løsninger. Med vår viktigste ressurs i LK, vårt personale, vil vi fortsette å være fremgangsrike i mange år fremover, avslutter styregruppen i LK.

Her kan du laste ned hele bærekraftrapporten.