Vannstopper fra LK forhindrer vannlekkasje

Slik stopper du dyre vannskader i hjemmet ditt

Vannskader i Norge kostet nesten 5,2 milliarder kroner i 2023. Noe som resulterer i store økonomiske og stressende situasjoner for de som rammes. Mange vannlekkasjer kunne forebygges, da det finnes produkter på markedet som forhindrer lekkasjer på en enkel og effektiv måte.

En moderne vannstopper kan måle vannstrømmen i sanntid, og oppdage vannlekkasjer umiddelbart. Vannstopperen beskytter boligen mot skader forårsaket av alt fra drypplekkasjer til sprengte vannrør.

Her er hva som kan skje ved vannskader:

• Skadet eiendom
    Møbler, elektronikk, klær og andre eiendeler kan bli skadet eller ødelagt av vannet.
    Verdifulle gjenstander som fotografier eller dokumenter kan gå tapt.
  • Økonomiske tap
    Boligforsikring dekker vanligvis reparasjon og restaurering, men du lider fortsatt av kostnadene for egenandeler og verdifall på inventar.
  • Helserisiko
    Feil reparerte vannskader kan skape mugg og muggsporer som er helseskadelige.
  • Skader på bygning
    Vegger, gulv, tak og andre deler av bygget kan bli skadet av vannet. Elektriske systemer kan bli skadet og utgjøre en fare som må repareres.
  • Stress og påvirkning på velvære
    En vannskade kommer brått og som regel uventet, noe som skaper enormt stress for den som rammes. Hverdagen snus på hodet i lang tid for å komme seg og reparere skaden.
  • Tidkrevende restitusjon
    Restaureringsarbeidet kan ta tid og medføre ulemper i lang tid. Ved alvorlige vannlekkasjer kan du trenge alternativ overnatting i flere måneder.

Unngå vannskade ved hjelp av en vannstopper
Vannskader er den største enkeltskadekostnaden i forsikringssaker. En vannstopper er alltid en god investering for å gi deg trygghet. Med en typegodkjent vannstopper gir de fleste forsikringsselskaper rabatt på boligforsikringen din, redusert egenandel eller gir tilskudd til installasjonskostnaden ved installasjon.

Det finnes vannstoppere som kan kobles til en app og som vil sende deg varsler dersom det skulle oppstå en lekkasje. Du kan også se vannforbruket ditt, og har mulighet til å slå av vannet eksternt. Noe som kan være bra for feriehuset, eller når du er på reise.

LK CubicSecure er en godkjent og prisvinnende vannstopper. Den er liten og enkel å installere selv i små rom. I drift tar den seg automatisk av seg selv og overvåker systemet døgnet rundt for å oppdage alle typer lekkasjer. Den har umiddelbar avstengingsmulighet for å beskytte hjemmet ditt, og du vil bli varslet i appen umiddelbart hvis en uregelmessighet oppdages. Appen gir deg også full kontroll over vannforbruket ditt i sanntid.