Ny eier av Malux Group

I over 40 år har Jörgen Schulze eid Malux Group. Under hans eierskap har selskapet vokst og ekspandert over landegrensene til Finland, Norge og Baltikum. Nå er tiden inne for at en ny eier tar over konsernet. Tången Industrikapital AB har styrer skuta fra og med februar 2022.

Tången, drives av Per Skånberg, Kasper Gefors og Fredrik Löfgren. Tången investerer i selskaper som har gode utviklingsmuligheter og hvor de kan være en aktiv eier over tid.

Sammen med Tången kan vi fortsette å bygge merkevaren vår videre. Det føles utrolig spennende å kunne ta en ny start i Malux sin utvikling. Det har vært viktig for oss at Malux’s kultur bevares og at Oslo kontoret fortsatt er et sterkt utgangspunkt for selskapet. Vi har stor tillit til våre nye eiere og vi vil være en viktig plattform i Tångens utvikling av sin virksomhet.

Jeg ser frem til å fortsette reisen vår sammen med Tången og alle de dyktige medarbeiderne i Malux”, sier Anders Nygren, administrerende direktør i Malux AB.

• Kjemisk industri

Malux selger tekniske løsninger og sikkerhetsprodukter. Vi jobber med infrastruktur, eiendom og belysningsprodukter inkl. service og ettermarked, industrielt og eksplosjonssikkert elektrisk utstyr samt kjøretøy, tog og kommunikasjonstilbehør.

Ludvig Vestin

Country Manager 40 34 21 49