MAN TGX Individual Lion S: Alfaløven øker tempoet

Gjennom lanseringen av MAN TGX Individual Lion S, det eksklusive flaggskipet i den nye MAN Truck Generation, styrker MAN Truck & Bus stillingen ytterligere. 11. februar annonserte Göran Nyberg, styremedlem med ansvar for salg og marketing, lanseringen av det nye flaggskipet fra MAN Individual på selskapets YouTube-format MAN QuickStop.

• Individual Lion S, toppversjonen av MAN TGX.
  • Karbon- og røde effektelementer understreker designen på den nye lastebilserien.
  • MAN Individual et unikt komfortnivå.
  • MAN TGX Individual Lion S blir tilgjengelig med motoreffekter fra 510 til 640 hk.

MAN Individual Lion S kommer på veien fra februar 2021 for å markere at det er ett år siden den nye MAN Truck Generation ble lansert. I Norge kan vi se de første modellene til sommeren. I tillegg til fremragende effektivitet og sjåførorienteringen som preger hele den nye kjøretøyserien, byr TGX Lion S utviklet av MAN Individual på eksklusivitet. Den fremstår med et unik design og et utstyrsvalg som tilfredsstiller de mest krevende sjåfører.

Eksteriørmessig er MAN TGX Individual LION S utformet av MANs designavdeling i samarbeid med ekspertene hos MAN Individual. Det er lagt vekt på visuelle karboneffekter på støtfanger og speilene foruten forskjellige røde designelementer som understreker designen på den nye MAN Truck Generation. Den klassiske grillen i sort med kromdetaljer og røde elementer, etter ønske en takbøyle med ekstralys i LED-utførelse, rustfrie stålelementer i front og på sidene, sorte felger og den eksklusive MAN Individual-solskjermen sørger for et iøynefallende, kraftig eksteriør.

Interiøret har også et eksklusivt preg. En rød dekorativ søm på det skinntrukne multifunksjonsrattet understreker den sportslige karakteren til MAN TGX Individual Lion S. Setene er trukket med Alcantara skinn med rød diamantsøm, og armlenene og dørtrekket matcher dette. På hodestøttene er det applikert en rød løve. Lion S-tekst pryder kromdørlistene, og de røde sikkerhetsbeltene øker det dynamiske helhetsinntrykket ytterligere.

Standard sjåfør komfortpakke med premium seter, ratt med særdeles gode justeringsmuligheter og heldigital 12,3-tommers instrumentering sikrer et optimalt arbeidsmiljø i det romslige førerhuset på Individual Lion S. En rekke assistentfunksjoner som Adaptive Cruise Control Stop & Go, MAN ComfortSteering, Lane Return Assist LRA, filskiftassistent, svingassistent og fjernlysassistent er selvsagt på plass for å hjelpe sjåføren på veien. Etter ønske kan MAN Individual levere komfortdetaljer som et meget romslig oppbevaringsskap på 1.400 liter i stedet for den øvre køyen eller en kjøkkenenhet med mikrobølgeovn og kaffemaskin. På listen over opsjoner finnes det også en 22-tommers TV på sideveggen over køyen.

MAN TGX Lion S leveres med motoreffekter fra 510 til 640 hk, og dermed løper det eksklusive MAN-flaggskipet som en alfaløve langs veien.

Om MAN Individual:

Under banneret MAN Individual tilbyr MAN Truck & Bus kundene sine et omfattende program av spesialutstyr og kundespesifikke tilpasninger og tekniske modifikasjoner utført på fabrikk. Dette gjelder både førerhus og chassis, men også elektronikk og drivlinje. Alle kundetilpasninger og modifiseringer blir utviklet og implementert av ekspertene hos MAN Individual.

Om MAN QuickStop:

Nye produkter og innovasjoner vil stå i fokus på det nye YouTube-formatet MAN QuickStop, som vil sende en gang i måneden på den offisielle MAN YouTube channel. Skuespiller og komiker John Friedman, som er kjent for å spille "Erkan" i kommedieduoen "Erkan und Stefan", er vert for serien. Gjester hos ham vil være mennesker som jobber hos MAN og partner-selskaper innenfor utvikling og lansering av nyttekjøretøy. Gjestene vil bidra med eksklusivt innhold og besvare spørsmål fra nettsamfunnet. Også kunder som kjører MAN lastebiler, varebiler, og busser vil spille en viktig rolle på MANS YouTube-kanal.

• Frakt, transport

• man new truck generation
  • individual lion s

MAN Truck & Bus er en av Europas ledende produsenter av nyttekjøretøy og transportløsninger og omsatte for om lag 11 milliarder euro i 2019. Produktporteføljen omfatter varebiler, lastebiler, busser, gass- og dieselmotorer, samt serviceløsninger innenfor persontransport og godstransport. MAN Truck & Bus er et selskap i TRATON SE og har over 37 000 ansatte globalt.

Claus Lindholm

Pressekontakt Head of Market Communication – Scandinavia (+45) 20 10 80 67