Pressemelding -

Med 2200-serien introduserer Markem-Imaje en effektiv, pålitelig og optimalisert løsning for trykking og etikettering av esker og paller.

Markem-Imaje, produsent og distributør av industrielle kodings- og merkingssystemer, har brakt trykking og etikettering til et nytt nivå med sin 2200-serie, en ultraeffektiv serie som kan dekke et bredt utvalg av utskiftbare applikasjoner, optimalisert brukerintervensjon og en merkehastighet uten sidestykke.

Den nye 2200-løsningen har fordelen av en serie som allerede har demonstrert sin pålitelighet, effektivitet og enkelhet i bruk. Med tusenvis av enheter installert i krevende miljøer og kapasitet til å arbeide døgnet rundt, hele uken igjennom, har 2200-serien bevist at den er svært pålitelig. "Vi har evaluert 2200-serien i de mest representative applikasjonene og beregner at stopp i produksjonslinjen vil bli redusert med minst 2 dager pr. år sammenlignet med hva våre konkurrenter kan tilby," sier Mike Kirk, Markem-Imajes produktsjef for serien. "I tillegg til den vanlige 18-måneders garantien tilbyr vi også en utvidet avtale for garanti og vedlikehold for perioder opp til 5 år, som de første i markedet. Når det gjelder bærekraftig utvikling, har vi redusert strømforbruket til 135 watt ved maksimal gjennomstrømming, noe som er langt under markedsstandarden, og maskinen er laget for å være 95 % resirkulerbar."

Trykking med høy ytelse
2200-serien kan trykke og påføre etiketter med en hastighet på godt over 125 esker i minuttet. Etikettpåføringen er konsistent – ± 0,25 mm – takket være en optimalisert etikettbane, automatisk etikettspenning og integrert etikettputesensor. Utstyrt med doble RISC-prosessorer, støttet av en dedikert ultra-rask medprosessor, yter 2200-serien optimalt. Markem-Imaje bånd og etiketter garanterer maksimal trykkvalitet og lang levetid for skrivehodene.

Pålitelighet som ikke svikter.
2200-seriens robuste og sterke industrielle design er bygget rundt en sentral, solid 38 mm tykk base. Etikettputen og kontaktdelene er klebefrie for at de skal være enkle å rengjøre og ukompliserte i bruk. I tillegg er alle vitale bestanddeler beskyttet av deksler.

Maksimal tilgjengelighet
Mediebanen er forenklet slik at operatørene kan sette i etiketter og båndruller på mindre enn 40 sekunder. Stopp i produksjonslinjen er redusert med 25 % takket være synkronisert bytte av etiketter og båndruller og deres imponerende lengde på 560 meter, sammenlignet med markedsstandarden på 450 meter. Dessuten kan også skrivehodet og rullene byttes uten verktøy på mindre enn 60 sekunder.

Det fleksible valget
For å imøtekomme alle miljøer og alle begrensninger, kan 2200-systemet utstyres med ulike etikettapplikatorer: tamp (lang eller kort), stryke eller blåse for påsetting på topp, side og front. Det finnes også en hjørneapplikator for påsetting på to tilstøtende sider. Applikatoren er utskiftbar hvis det oppstår nye krav. Trykkoppløsningen og bredden kan også endres om nødvendig, ganske enkelt ved å bytte skrivehode. Alle disse funksjonene gjør 2200-serien til en utmerket langtidsinvestering.

Feilfri sporbarhet
2200-serien støtter høyhastighets, sanntids datagenerering, herunder strekkoder, 2D-koder, logoer og serienummer. Trykte koder er kompatible med ANSI-standard grad A og B selv på de høyeste påføringshastighetene. Markem-Imaje tilbyr en valgfri strekkodeskanner for å sørge for at 100 % av eskene forlater fabrikken med lesbar kode. CoLOS programvareløsninger sørger for dataintegritet, sentral datastyring og enkel oppkobling mot firmaets database.

2200 Pallet: for identifisering av paller
2200-serien inkluderer også 2200 Pallet for identifisering av paller. Denne kompakte versjonen inkluderer en robust, hengslet applikatorarm for påføring på side, for- og bakside eller to tilstøtende sider ved en hastighet på opptil 120 paller i timen. En automatisk stoppfunksjon i tilfelle hindring garanterer brukerens sikkerhet. Med CoLOS programvarepakken som er dedikert til pallestyring, kan hver pall få en unik identifiseringskode og spores gjennom hele logistikkjeden, fra det øyeblikket den forlater fabrikken til den når den endelige destinasjonen.

2200 Pallet tilbyr de samme fordelene som resten av serien: en standard 18-måneders garanti for maskinvaren og en utvidet 5-års garanti med vedlikeholdsavtale, optimalisert skifte av forbruksvarer og høy trykkvalitet.

• Miljø, energi

• imaje
  • easyfairs

Om Dover

Dover, som er notert på New York-børsen (NYSE:DOV), er en verdensomspennende og allsidig produsent av industriprodukter med et årlig utbytte på 7,1 milliarder dollar i 2010. Dover omfatter 34 regnskapspliktige selskaper og over 34 000 ansatte over hele verden.

Se www.dovercorporation.com for mer informasjon.

Om Markem-Imaje

Markem-Imaje, som er et heleid datterselskap av New York-baserte Dover Group, er en betrodd internasjonal produsent av løsninger for produktidentifisering og produktsporing, og tilbyr en komplett serie pålitelige og innovative inkjet-, termotransfer-, laser-, Print & Apply etiketteringssystemer. Markem-Imaje leverer fullt integrerte løsninger som muliggjør produktkvalitet og sikkerhet, tilpasning til lovgivning og detaljhandel, bedre tilbakekallingsrutiner for produkter og forbedrede produksjonsprosesser.

Markem-Imaje forsyner over 40 000 kunder med optimale løsninger for produktmerking og produktkoding. I tillegg støttes Markem-Imajes kunder av 30 datterselskaper, 6 FoU-sentre og flere produksjonsanlegg og verksteder for utstyrsreparasjoner, som er strategisk plassert rundt omkring på kloden.

Se www.markem-imaje.no for mer informasjon

Adrian Piotrowski

Pressekontakt Marketing Coordinator Nordic Nordic Region +46 8 534 707 50