Første glimt av elektrisk Mazda

Mazda har i dag sluppet en video med de første bildene av interiøret i elbilen som får verdenspremiere på Tokyo Motor Show i neste uke. Videoen viser noen små glimt av hva som skal komme i fremtiden, men peker også tilbake på Mazdas snart hundreårige historie.

I tråd med Mazdas menneskeorienterte utviklingsfilosofi er den kommende elbilen designet for å gi gode kjøreopplevelser til alle passasjerer om bord i bilen. Kupéen er utformet for å skape et åpent rom rundt en flytende midtkonsoll, og det er gjennomgående bruk av kvalitetsmaterialer i hele interiøret. Spesielt for denne denne bilen har Mazda vektlagt innovativ bruk av bærekraftige, miljøvennlige materialer – uten at det går på bekostning av opplevd komfort og soliditet.

Den omtalte videoen finnes på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=VyRPd1K1188&feature=youtu.be

Mazda Motor Norge har åpnet interesseliste for kunder og andre som ønsker å motta informasjon om Mazdas elbil etter hvert som den slippes: https://www.mazda.no/modeller/bev/

• Design

• tokyo motor show