Boreals busser

Boreal travel innfører SafeSpot på alle flybuss strekninger

Stadig flere buss selskaper har innført SafeSpot for besøksregistrering, og nå har det ledende nasjonale konsernet Boreal innen kollektivtransport, og kjører busser, trikker, hurtigbåter og ferger startet innføring av SafeSpot for registrering av reisende.

SafeSpot er nå innført på alle Boreal' flybuss strekninger og reisende kan nå registrere sin reise med SafeSpot på Trysilekspressen, flybussen i Harstad, Narvik, Sortland og Stavanger.

- Sporing av reisende i kollektivtrafikken og reiser har gjentatte ganger vært adressert som en utfordring. Vi får entydige tilbakemeldinger fra både Kunder og deres reisende at registrering i kombinasjon med andre smitteverntiltak er med å øke deres trygghet for både reisende og ansatte, sier daglig leder i SafeSpot Louise Helliksen.

Etter tett samarbeid med Kundene på dette området har SafeSpot etablert en fremgangsmåte for bruk på busser som sikrer effektivitet og spesifisert smittesporing på de enkelte bussene, som gjør det mulig å raskt få oversikt.

Smittevernoverleger fra ulike kommune har støttet opp under anvendelsen i kollektivtrafikken og flere har etterspurt muligheten til å konkretisere nærmere ned på eksakt sete for passasjerer for å mer målrettet kunne jobbe seg utover fra en gitt smittesituasjon.

-Vi har et høyt fokus på å levere på vårt formål å bidra til effektiv smittesporing og er opptatt av å lytte til kunder og fageksperter. Derfor lanserer vi også om få dager registrering med spesifisering for eksempelvis sete, bord, rom og liknende, forteller Helliksen

SafeSpot dekker nå flybusser i flere av Norges største byer og stadig flere transportselskap ser betydningen for å kunne spore smitte raskere.

Louise Helliksen

Pressekontakt Gründer og Daglig leder SafeSpot +4791793935