Tydal Kommune har innført SafeSpot

Tydal Kommune har innført SafeSpot

Tydal kommune er en fjell- og kraftkommune i Trøndelag. Tydal Kommune er et lite lokalsamfunn på 765 innbyggere, som nå har innført SafeSpot på Tydal Barne- og Ungdomsskole, og barnehage i tillegg til Tydal sykehjem, legesenteret og helsesenteret.

Kommune uten smitte

Kommunen grenser i nord mot Meråker, til Selbu og Holtålen i vest, Røros i sør og Sverige i øst, og er et gjennomfartssted for mange til regionens godt kjente natur- og jaktområder. Tydal kommune er derimot en av de kommunene som ikke har hatt ett eneste bekreftet smittetilfelle.

- Små kommuner er ekstra sårbare dersom smitteutbrudd oppstår og opplever det svært krevende å håndtere smittesporingsarbeidet. Til tross for at de ikke har hatt noen smittetilfeller så langt er det tydelig at Tydal Kommune er proaktive for å kunne være godt forberedt med å gjøre sporingsarbeidet enklere med SafeSpot. Vi skal være forberedt til å bistå, sier daglig leder i selskapet EYD AS, Louise Helliksen, som leverer registrering- og smittesporingstjenesten SafeSpot.

Louise Helliksen

Pressekontakt Gründer og Daglig leder SafeSpot