Vi gleder oss til en spennende debatt med høy temperatur.

Bør Norge åpne for aktiv dødshjelp?

Menneskeverd og Civita inviterer til debattmøte på Litteraturhuset torsdag 1. november kl. 19.30-21.00.

Fire samfunnsengasjerte debattanter med sterke meninger møtes denne kvelden for å diskutere en av vår tids skjebnesvangre spørsmål: Bør vi åpne for aktiv dødshjelp i Norge eller ikke? Kveldens debatt vil blant annet ta for seg temaer som autonomi, helsevesenets oppgave, helhetlig pleie ved livets slutt og hvilke konsekvenser en legalisering har å si for samfunnet.

Sosialantropolog Cecilie Knagenhjelm Hertzberg vil holde en innledning.

I panelet: Morten Horn, norsk overlege og samfunnsdebattant, Amanda Schei, journalist i Dagbladet og nyutdannet filosof, Mathilde Tybring-Gjedde, stortingsrepresentant (H) og Aksel Braanen Sterri, stipendiat i filosofi ved Universitetet i Oslo.

Møtet finner sted på Litteraturhuset i Oslo (Amalie Skram, 2 etg.) med streaming på storskjerm fra rommet Nedjma i 3. etg. Vi åpner opp for spørsmål fra salen etter at debatten er avsluttet.

Presse er velkommen.

Kategorier